Bardzo kulturalny. Niski hałas jak na Diesla, mała ilość wibracji.
3,0
Skrzynia biegów
Mam ręczną zautomatyzowaną. W trybie auto mało domyślna, ale czasem zalączam ten tryb. 99% czasu jeżdżę na manualu, tu zmienia biegi dość sprawnie - warunek konieczny to nie zdejmowanie nogi z gazu przy zmianie biegu, wtedy zmiana biegu trwa wieki, ok 2 sekund. Skrzynia ok do tego, relatywnie słabego silnika i spokojnego kierowcy. Przy mocniejszym silniku będzie wkurzać.
4,0
Układ jezdny
Na niskim profilu i dużej feldze potrafi zaskoczyć małymi przechyłami. To już nie ten francuz co 20 lat temu. Jest dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Wkurzają wycieraczki. W trybie auto za szybkie i nadpobudliwe, tryb przerywany bez regulacji częstotliwości.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje super jak na taki silniczek (zasługa dogrzewacza elektrycznego). Przy 0 st na dworze po dosłownie 500m zaczyna lecieć z kratek letnio-ciepłe powietrze. Olej bardzo szybko się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W kabinie bardzo dużo miejsca, bagażnik po dach szacuję na jakieś 750L plus pod podłogą, jaśli nie wozimy zapasu ok 80L.
4,0
Wyciszenie
Do 140 km/h cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez niespełna 3 lata tylko eksploatacja i paliwo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 5 tys mniej można było kupić plastikowe megane z tego samego rocznika. Ja wolę 508.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 e-HDi FAP 112KM 82kW
[l/100km]