Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 I SW

Peugeot, 9 lat temu
Silnik 1.6 e-HDi FAP 112KM 82kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 508 I SW 1.6 e-HDi FAP 112KM 82kW 2011-2011 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : bezawaryjny i oszczędny - pali średnio 5l/100km i nie wymaga dolewania oleju. czego chcieć więcej od auta rodzinnego?
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nic
5,0
Całokształt
Jest to mój pierwszy Francuz w ponad 20 letniej historii z motoryzacją. Wpływ na decyzję o zakupie miała relacja ceny do wyglądu, oraz opinie na temat tego auta z silnikiem e-hdi. Pierwsze wrażenia są porównywalne z tymi po roku. Auto wygodne, ekonomiczne i bezawaryjne. Jako samochód rodzinny wręcz idealne. Lejemy ON i w drogę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Od silnika oczekiwałem małego apetytu na paliwo i bezawaryjności. I oba oczekiwania się spełniły. W przeciwieństwie do aut spod znaku VW Audi, które wcześniej posiadałem, Peugeot od przeglądu do przeglądu nie wymaga uzupełniania oleju. Jedyne wizyty w ASO sprowadzają się wyłącznie do przeglądów i wymiany płynów oraz filtrów.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest to DSG, ale mi to nie przeszkadza. Nie zależało mi na szybkiej skrzyni i sportowych doznaniach. Preferuję spokojny sposób jeżdżenia i nie robi mi różnicy czy auto przyspiesza sekundę, czy dwie wolniej od innego. Na plus zaliczam bezawaryjność. W Passacie DSG padło mi 3 razy z czego raz awaria zakończyła się wymianą skrzyni na nową.
5,0
Układ jezdny
Auto płynie, ale to jak się przekonałem specjalność Francuzów. Idealny samochód na długie trasy za miastem. Można bez mała załączyć tempomat i rozkoszować się jazdą.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest niezła, choć przednie i boczne słupki nieco przysłaniają widoczność w trakcie skręcania. Ale to nie tylko problem Peugeota. Plus za panoramiczny dach dostarczający wrażeń pasażerom.
4,0
Ergonomia
Samochód o niebo wygodniejszy od Passata B6 (szersze fotele, więcej miejsca w środku, bark tunelu utrudniającego trzeciemu pasażerowi tylnej kanapy na wygodne oparcie nóg). Dużo przycisków i dużo funkcji, ale łatwo się wyuczyć i spamiętać co do czego służy. Minus - niewystarczająca ilość schowków w desce rozdzielczej, oraz niefortunnie umieszczony uchwyt na kubek dla kierowcy (zasłania nawigacę).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto momentalnie się rozgrzewa. Zero problemów w zimie czy w lecie. Wydajny klimatronic nie zawodzi nawet w największe upały (Passat latem przy dłuższym chłodzeniu lubił zastrajkować).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest naprawdę co chwalić. Porównując do Passata ma się wrażenie jakby człowiek przesiadł się do klasy wyższej. Ogromny plus za brak tunelu w podłodze utrudniającego życie pasażerom tylnej kanapy. Tym autem wycieczka z trzema pasażerami z tyłu nie stanowi problemu.
5,0
Wyciszenie
Mimo iż auto ma silnik diesla to w czasie jazdy tego nie słychać. O wyciszeniu najlepiej świadczy odczucie, jakiego się doznaje po uchyleniu szyb. Różnica kolosalna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pomimo dużego przebiegu (170tys) i przejechania w ciągu roku blisko 30tys km samochód nie wykazał ani jednej awarii. Raz tylko zasygnalizował konieczność uzupełnienia FAP, ale nie przeszkadzało to w powrocie z Niemiec do Polski. Jeśli ten stan utrzyma się przez kolejne dwa lata, to następnym autem jaki kupię będzie zdecydowanie produkt ze stajni Peugeot/Citroen.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód nie tylko wygląda na droższy niż jest w rzeczywistości, ale co miłe - wciąż się podoba. Cena zakupu była niższa o 10tys niż w przypadku zakupu Insigni czy Passata z tego samego roku. Koszty utrzymania w porównaniu z Passatem o niebo niższe.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżeli dolanie płynu FAP można uznać za drobną usterkę, to zdarzyła mi się jedna usterka. Poza tym lać ON i jeździć, jeździć, jeździć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC. Co tu komentować?

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 e-HDi FAP 112KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 508 I SW