Użytkuję auto z przebiegiem 180 tys. silnik chodzi ładnie, równo, bez turbo dziury przyspiesza, w kabinie jest cichutko,czasem zafaluje na wolnych obrotach i to wszystkie mankamenty. Ma specyficzną pracę na wolnych obrotach- leciutko cyka jak świerszcz. To jego normalna praca
Natomiast są to silniki wymagające dobrego serwisu, a nie pana Józka z garażem, wtedy chodzą bezproblemowo, znam takich co mają już drugie thp i sobie chwalą. Koszt możliwych usterek jest i tak znacząco niższy niż w dieslu, ale jeśli nie stać cię na naprawy, to kup wolnossący (dotyczy wszystkich silników).
Co do 508 SW jako całokształtu, trochę zbyt twarde jak na francuza zawieszenie, cichutkie , ale twarde.
W środku słychać tylko roletę od bagażnika, to trzeba jakimś sposobem uciszyć.
Komfort , wygoda, wartości jezdne 508 ma w najlepszej jakości, a manewrowanie jest przyjemne, jak na tak duży samochód nawet bardzo.
Wrażenia
4,0
Silnik
BMW- ze wszystkimi zaletami i wadami również
5,0
Skrzynia biegów
Przyjemna bardzo
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Brakuje schowków troszeczkę, za to funkcje niektóre można uruchomić w 3 miejscach na raz. Wieczorem konsola świeci jak w samolocie, pięknie to wygląda, jazda jest przyjemna, wszystkie podświetlenia działają, powinno być 5, ale 3 bo telefon nie za bardzo wiadomo gdzie położyć ;)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca, mam 193 i jest zapas
5,0
Wyciszenie
Podobno diesel jest gorzej wyciszony, w thp silnika nie słyszę
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak pisałem powyżej, nie kupuj turbo, jeśli czasem nie jesteś w stanie odłożyć na warsztat
5,0
Stosunek jakość/cena
dużo tańszy od diesla
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 THP 156KM 115kW
[l/100km]