Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 I SW

Piter, 8 lat temu
Silnik 1.6 THP 156KM 115kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 55 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Peugeot 508 I SW 1.6 THP 156KM 115kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Wielka obawa przed zakupem - wielki pozytyw podczas użytkowania.
4,0
Całokształt
Po 3 latach i 50 tys przebiegu postanowiłem podzilić się wrażeniami. Tak jak kilka osób tu oceniających przed zakupem i ja brałem uwage Skode S (poprzednia była paskudna), kolejną generację Mondeo, Hyundaia i40 (gdzie te 177KM w 2.0 benzyna) Mazdy 6 w obecnej odsłonie jeszcze nie było ;-). Za wyborem zdecydował stosunek ceny do wyposażenia Active za ok 90K PLN. Za duże kombi, całkiem dobrze wyposażone, z niezłymi materiałami w środku - jest ok.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelacja. Naprawdę mało pali, dynamika - wyprzedzanie to wreszcie mniej stresu. Zakres użytkowych obrotów 1500 do 5000. Samochód w 70% jest uzytkowany w mieście zatem stojąc w korku jest cisza. Bez drgań i wibracji (głosnieszy jest nawiew klimatyzacji). Żeby jednak nie było tak kolorowo to niestety po 30 tys padł napinacz rozrządu - tak, ten typ tak ma. Wymieniony na gwarancji - czekam co będzie dalej.
3,0
Skrzynia biegów
W porównaniu do Mondeo mk III to wg mnie jest gorzej. Długie skoki lewarka i nie tak precyzyjnie jakby się chciało. Słyszalne wycie (co prawda zwróciłem na to uwage dopiero po przeczytaniu jednej z opinii, ale jednak) nie powinno mieć chyba miejsca w samochodzie tej klasy (to nie jest premium, ale też nie jest budzet). Na plus trzeba przyznać, że biegi zmienia sie gładko, a przełożenia są odpowiednie.
2,0
Układ jezdny
Uważam, że jest źle. Bezsensownie twardo. Na połatanych drogach lub kostce to koszmar - samochód potrafi wpadać w rezonans i telepie jak wóz drabiniasty. Twardość nie przekłada sie na pewność pokonywania zakrętów szczególnie na mokrym. W Fordzie czułem się po prostu pewniej i bardziej komfortowo. Na gładkim asfalcie lub niemieckim autobahnie super. Podróże z predkością rzędu 160 km/h to w zasadzie przyjemność.
Komfort
4,0
Widoczność
Trzeba sie od czasu do czasu pochylić żeby widzieć. Słupki B faktycznie sa duże i momentami zasłaniają. To w sumie duże kombi z dość wysoko poprowadzoną linią okien - nie ma cudów.
4,0
Ergonomia
Dałbym doskonale, gdyby był schowek na okulary. Poza tym wszystko pod ręką i intuicyjne w obsłudze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poza tym, ze działa - w zimie grzeje, w lecie chłodzi - to w opcji dwustrefowej klimatyzacji można ustawiać indywidualne parametry nawiewiu odzielnie dla każdej strefy np kierowca nawiew na nogi, a pasażer na szybę i głowę. Zwykle można regulować tylko temp., a nawiew jest wspolny. Tutaj duży plus za takie rozwiazanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Test 175 cm zaliczony ;-) Sam za soba siedze bardzo komfortowo. Tu nie ma co komentowac trzeba zobaczyc Zachara w tescie 508. Zachar jest "czymś" w rodzaju porównywalngo wzorca przykładanego do samochodu.
4,0
Wyciszenie
Nie ma co pisać o wyciszeniu przy ok 100 - bo to w kazdym nowym samochodzie bedzie znośnie lub nawet dobrze. W tym przypadku podróż przez Niemcy z tempomatem ustawionym na 160 km/h nie powoduje zmeczenia na koniec kilugodzinnej jazdy. Najlepsze jest to, ze szybciej tez jest ok ;-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Narazie przeglady w ASO i komplet opon zimowych. Przy stalej predkosci - tempomat - 90 km/h pali ok 5 . Przy 135 km/h - ok 7. Przy 160 km/h ok 10.
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwage wyposazenie: silnik, alu felgi, lakier metalic, podgrzewane foltele, czujniki z przodu i z tyłu, automatyczne ksenony skrętne i aut. wycieraczki, tempomat, radio z bluethooth z mozliwoscia sterowania telefone z kierownicy i streaming muzyki do radia z tefelonu, panoramiczny szklany dach, rożne haczyki i pierdółki w bagażniku, naprawdę niezłe materiały w środku w cenie 90K PLN za egzemplarz zamawiany wydaje się być ok.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód na F i wszystko działa!
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uważam, że żle bo konstrukcja stworzona razem z BMW nie powinna mieć takich przypadłości po kilku latach produkcji. Łańcuch rozrządu był zawsze synonimem trwałości. Na szczęście usterka naprawiona na gwarancji - pochwała dla ASO bo odbyło się bez dyskusji.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 THP 156KM 115kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 508 I

Liczba wpisów: 13

Peugeot 508 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 508 I SW