Silnik
: Wielka obawa przed zakupem - wielki pozytyw podczas użytkowania.
4,0
Całokształt
Po 3 latach i 50 tys przebiegu postanowiłem podzilić się wrażeniami. Tak jak kilka osób tu oceniających przed zakupem i ja brałem uwage Skode S (poprzednia była paskudna), kolejną generację Mondeo, Hyundaia i40 (gdzie te 177KM w 2.0 benzyna) Mazdy 6 w obecnej odsłonie jeszcze nie było ;-). Za wyborem zdecydował stosunek ceny do wyposażenia Active za ok 90K PLN. Za duże kombi, całkiem dobrze wyposażone, z niezłymi materiałami w środku - jest ok.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelacja. Naprawdę mało pali, dynamika - wyprzedzanie to wreszcie mniej stresu. Zakres użytkowych obrotów 1500 do 5000. Samochód w 70% jest uzytkowany w mieście zatem stojąc w korku jest cisza. Bez drgań i wibracji (głosnieszy jest nawiew klimatyzacji). Żeby jednak nie było tak kolorowo to niestety po 30 tys padł napinacz rozrządu - tak, ten typ tak ma. Wymieniony na gwarancji - czekam co będzie dalej.
3,0
Skrzynia biegów
W porównaniu do Mondeo mk III to wg mnie jest gorzej. Długie skoki lewarka i nie tak precyzyjnie jakby się chciało. Słyszalne wycie (co prawda zwróciłem na to uwage dopiero po przeczytaniu jednej z opinii, ale jednak) nie powinno mieć chyba miejsca w samochodzie tej klasy (to nie jest premium, ale też nie jest budzet). Na plus trzeba przyznać, że biegi zmienia sie gładko, a przełożenia są odpowiednie.
2,0
Układ jezdny
Uważam, że jest źle. Bezsensownie twardo. Na połatanych drogach lub kostce to koszmar - samochód potrafi wpadać w rezonans i telepie jak wóz drabiniasty. Twardość nie przekłada sie na pewność pokonywania zakrętów szczególnie na mokrym. W Fordzie czułem się po prostu pewniej i bardziej komfortowo. Na gładkim asfalcie lub niemieckim autobahnie super. Podróże z predkością rzędu 160 km/h to w zasadzie przyjemność.
Komfort
4,0
Widoczność
Trzeba sie od czasu do czasu pochylić żeby widzieć. Słupki B faktycznie sa duże i momentami zasłaniają. To w sumie duże kombi z dość wysoko poprowadzoną linią okien - nie ma cudów.
4,0
Ergonomia
Dałbym doskonale, gdyby był schowek na okulary. Poza tym wszystko pod ręką i intuicyjne w obsłudze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poza tym, ze działa - w zimie grzeje, w lecie chłodzi - to w opcji dwustrefowej klimatyzacji można ustawiać indywidualne parametry nawiewiu odzielnie dla każdej strefy np kierowca nawiew na nogi, a pasażer na szybę i głowę. Zwykle można regulować tylko temp., a nawiew jest wspolny. Tutaj duży plus za takie rozwiazanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Test 175 cm zaliczony ;-) Sam za soba siedze bardzo komfortowo. Tu nie ma co komentowac trzeba zobaczyc Zachara w tescie 508. Zachar jest "czymś" w rodzaju porównywalngo wzorca przykładanego do samochodu.
4,0
Wyciszenie
Nie ma co pisać o wyciszeniu przy ok 100 - bo to w kazdym nowym samochodzie bedzie znośnie lub nawet dobrze. W tym przypadku podróż przez Niemcy z tempomatem ustawionym na 160 km/h nie powoduje zmeczenia na koniec kilugodzinnej jazdy. Najlepsze jest to, ze szybciej tez jest ok ;-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Narazie przeglady w ASO i komplet opon zimowych. Przy stalej predkosci - tempomat - 90 km/h pali ok 5 . Przy 135 km/h - ok 7. Przy 160 km/h ok 10.
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwage wyposazenie: silnik, alu felgi, lakier metalic, podgrzewane foltele, czujniki z przodu i z tyłu, automatyczne ksenony skrętne i aut. wycieraczki, tempomat, radio z bluethooth z mozliwoscia sterowania telefone z kierownicy i streaming muzyki do radia z tefelonu, panoramiczny szklany dach, rożne haczyki i pierdółki w bagażniku, naprawdę niezłe materiały w środku w cenie 90K PLN za egzemplarz zamawiany wydaje się być ok.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód na F i wszystko działa!
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uważam, że żle bo konstrukcja stworzona razem z BMW nie powinna mieć takich przypadłości po kilku latach produkcji. Łańcuch rozrządu był zawsze synonimem trwałości. Na szczęście usterka naprawiona na gwarancji - pochwała dla ASO bo odbyło się bez dyskusji.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 THP 156KM 115kW
[l/100km]