Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 I SW

Peter, 8 lat temu
Silnik 1.6 THP 156KM 115kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Peugeot 508 I SW 1.6 THP 156KM 115kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
2,69
36% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : demoniczne THP...
Układ elektryczny : mnóstwo denerwujących usterek
2,0
Całokształt
Totalnie zraził mnie do francuskiej motoryzacji, a to mój szósty "Francuz", w tym czwarty Peugeot. Zapowiadał się fajny samochód, jednak po czterech latach eksploatacji potrafię powiedzieć jedno - dramat! Miałem wybór między 508 a i40, ze względu na silnik turbo i przywiązanie do marki poszedłem w 508, czego bardzo żałuję. Auto tragicznie wręcz awaryjne i nietrwałe, wręcz marzę o chwili, w której będę się mógł tej kupy szmelcu pozbyć.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pomijając awaryjność, zdecydowanie najlepszy element tego samochodu. Pracuje kulturalnie, ładnie przyspiesza już od niskich obrotów, wyprzedzanie nie stanowi żadnego problemu nawet bez redukowania.
2,0
Skrzynia biegów
Haczy i działa nieprecyzyjnie, po 90 tysiącach przebiegu zdarza się, że nie wchodzi wsteczny...
3,0
Układ jezdny
Prowadzenie w zakrętach moim zdaniem gorsze niż w poprzedniku (wielowahacz dostępny jedynie w wersji GT...), do tego samochód jest bardzo podatny na podmuchy wiatru bocznego. Ogromna średnica zawracania, w związku z czym manewrowanie to istna katorga.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zarzutów, widoczność jak w każdym samochodzie tej klasy :)
3,0
Ergonomia
Bardzo małe schowki, do tego w podłokietniku nie zmieścimy nic. Nie ma gdzie odłożyć telefonu. Sterowanie systemami jest intuicyjne, jednak sam system multimedialny działa niewiarygodnie powoli. Sterowanie w kierownicy jak dla mnie bardzo trudne w obsłudze bez odrywania wzroku od drogi. Tragiczna tylna kanapa, nie idzie wysiedzieć jako pasażer.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima daje radę i jest wydajna, natomiast słabo kształtuje się ogrzewanie, które wymaga dużo czasu aby zacząć nagrzewać kabinę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok, z tyłu też nie ma dramatu, natomiast dla trzeciej osoby na tylnej kanapie jest już kiepsko. Spory i ustawny bagażnik z denerwującą roletą, która odsuwa się na wybojach.
3,0
Wyciszenie
Jak na tą klasę moim zdaniem poniżej przeciętnej. Bardzo wyraźnie słychać toczenie opon, lusterka boczne są spore i głośno słychać opływające je powietrze, a do tego siedząc z tyłu można odnotować bardzo głośną pracę tylnego zawieszenia, wręcz "tłuczenie".
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na tą moc wychodzi bardzo dobrze. I na spalaniu kończą się niskie koszty utrzymania tego samochodu. Mnóstwo drogich w likwidacji usterek i skandaliczna obsługa w ASO...
2,0
Stosunek jakość/cena
Początkowo chciałem wystawić ocenę "przeciętnie", ale samochód mocno traci na wartości, a i reszta nie przystoi samochodowi za kwotę, którą na to auto wydałem.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cholerne mnóstwo upierdliwych usterek elektronicznych, których usunięcie kosztuje niemałe pieniądze. Dodatkowo trwałość pojazdu też nie jest najlepsza, tapicerka się wytarła, kierownica wygląda jak po 2x większym przebiegu, plastiki skrzypią, zepsuła się tylna wycieraczka, a raz okno wpadło mi do środka drzwi podczas jazdy.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
S k a n d a l. Przy 90 tysiącach kilometrów zmieniałem rozrząd już dwa razy, a i z trzeciego zaczynają dopływać niefajne odgłosy. Od jakiegoś czasu silnik przerywa przy mocniejszym dodaniu gazu, a nikt nie potrafi tego naprawić. Po 40 tysiącach zmieniałem łożyska w tylnych kołach. Samochód już sześć razy (!) zepsuł się w sposób uniemożliwiający dalszą jazdę.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 THP 156KM 115kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 508 I SW