Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 I SW

Kenji, 8 lat temu
Silnik 1.6 THP 156KM 115kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 65 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Peugeot 508 I SW 1.6 THP 156KM 115kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Bardzo ładna linia nadwozia; starannie wykonane wnętrze;materiały wewnątrz zdecydowanie najlepsze na tle konkurencji w segmencie (porównując podobne wersje wyposażeniowe);malkontenci mogą narzekać na brak wyściółki w kieszeniach drzwi,ale w codziennym użytkowaniu to nie przeszkadza;
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dynamiczny i elastyczny jak na te gabaryty i masę auta;ma wystarczający moment obrotowy do tego ,by bezproblemowo wykonywać manewr wyprzedzania nawet na 5-6 biegu;w zasadzie brak "turbodziury";osiągi ,jak deklaruje producent-na zawołanie; w tej wersji modelu silnika jedyny mankament to ten sławetny łańcuch rozrządu,który jednak wyciągnął się przy ok.50 tys.km (delikatne dzwonienie przy odpalaniu zimnego silnika) i profilaktycznie został wymieniony wraz z osprzętem na nowy (na gwarancji oczywiście);nie zmienia to jednak faktu,że jego kultura pracy,dynamika,ekonomika przeważa na plus; poza tym jednym przypadkiem z łańcuchem i napinaczem,motor ten nie sprawia na razie :-) żadnych problemów;jak przy motorach z turbinami należy oczywiście pilnować poziomu i jakości oleju,a także mimo wszystko "szanować"turbinę przy startowaniu na niedogrzanym silniku(pomocny wskaźnik temp.oleju) i jednak "schładzać" ją po forsownej jeździe;Spalanie przy dynamicznej jeździe 8,5 , autostrada 7,6-8,2 ; miasto 8,2(lato)-9(zima);spokojnie w trasie 5,8 ; eco driving -późny wieczór trasa sam 4,7
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bezproblemowo,biegi wchodzą płynnie,skok lewarka mógłby być może nieco krótszy;
4,0
Układ jezdny
Nastawy są dość sztywne jeśli chodzi o codzienną jazdę po nawierzchniach o niezbyt dobrej jakości (czuć to szczególnie na bruku),"niedoskonałość" tą niwelują w niewielkim stopniu koła 16";poza tym w zakrętach prowadzi się pewnie,nie wyczuwa się żadnego nurkowania przy hamowaniu (może to masa auta-w dieslach z automatem jest parę kilo więcej w okolicy przedniej osi);
Komfort
4,0
Widoczność
Szeroki słupek B ogranicza nieco widoczność w prawą stronę,do tyłu też jest średnio,ale czujniki robią swoje ;wiadomo że to nie przeszklony dookoła Visio-van ;-)
5,0
Ergonomia
Osobiście odpowiada mi to, co w 508 oferuje Peugeot-wszystko w zasięgu dłoni-,obsługa wszystkich funkcji auta podczas jazdy nie sprawia problemów;uchwyty na kubki są może w kiepskim miejscu-może to grozić nawet rozlaniem się płynu na konsolę centralną
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo sprawne i szybkie rozprowadzanie ciepła; wydajne chłodzenie w upały;sprawne nawiewy na tył
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu przy wzroście 185cm wygodnie,może po stronie pasażera podłoga mogłaby być nieco"na płasko"-zwiększyłoby to jeszcze ilość miejsca na nogi;z tyłu bardzo wygodna i dobrze nieco pochylona kanapa,prawie płaska podłoga;bardzo wygodne przednie fotele;regulacja lędźwiowa rewelacja przy dłuższych podróżach;
5,0
Wyciszenie
Cicho i komfortowo w przedziale obrotów do nawet 3000rpm; przy prędkościach przekraczających te dozwolone na autostradzie (150--170) mimo opływu powietrza nadal jest przyzwoicie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie bieżące wymiany filtrów,oleju,nowe świece zapłonowe;paliwo;
4,0
Stosunek jakość/cena
Zawsze mogłoby być lepiej,ale w tym przedziale cenowymi jakościowym natenczas nikt nie dorównywał Peugeotowi;
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie ten rozrząd na gwarancji i oby nic więcej... :-)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 THP 156KM 115kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 508 I SW