Bardzo ładna linia nadwozia; starannie wykonane wnętrze;materiały wewnątrz zdecydowanie najlepsze na tle konkurencji w segmencie (porównując podobne wersje wyposażeniowe);malkontenci mogą narzekać na brak wyściółki w kieszeniach drzwi,ale w codziennym użytkowaniu to nie przeszkadza;
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dynamiczny i elastyczny jak na te gabaryty i masę auta;ma wystarczający moment obrotowy do tego ,by bezproblemowo wykonywać manewr wyprzedzania nawet na 5-6 biegu;w zasadzie brak "turbodziury";osiągi ,jak deklaruje producent-na zawołanie; w tej wersji modelu silnika jedyny mankament to ten sławetny łańcuch rozrządu,który jednak wyciągnął się przy ok.50 tys.km (delikatne dzwonienie przy odpalaniu zimnego silnika) i profilaktycznie został wymieniony wraz z osprzętem na nowy (na gwarancji oczywiście);nie zmienia to jednak faktu,że jego kultura pracy,dynamika,ekonomika przeważa na plus; poza tym jednym przypadkiem z łańcuchem i napinaczem,motor ten nie sprawia na razie :-) żadnych problemów;jak przy motorach z turbinami należy oczywiście pilnować poziomu i jakości oleju,a także mimo wszystko "szanować"turbinę przy startowaniu na niedogrzanym silniku(pomocny wskaźnik temp.oleju) i jednak "schładzać" ją po forsownej jeździe;Spalanie przy dynamicznej jeździe 8,5 , autostrada 7,6-8,2 ; miasto 8,2(lato)-9(zima);spokojnie w trasie 5,8 ; eco driving -późny wieczór trasa sam 4,7
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bezproblemowo,biegi wchodzą płynnie,skok lewarka mógłby być może nieco krótszy;
4,0
Układ jezdny
Nastawy są dość sztywne jeśli chodzi o codzienną jazdę po nawierzchniach o niezbyt dobrej jakości (czuć to szczególnie na bruku),"niedoskonałość" tą niwelują w niewielkim stopniu koła 16";poza tym w zakrętach prowadzi się pewnie,nie wyczuwa się żadnego nurkowania przy hamowaniu (może to masa auta-w dieslach z automatem jest parę kilo więcej w okolicy przedniej osi);
Komfort
4,0
Widoczność
Szeroki słupek B ogranicza nieco widoczność w prawą stronę,do tyłu też jest średnio,ale czujniki robią swoje ;wiadomo że to nie przeszklony dookoła Visio-van ;-)
5,0
Ergonomia
Osobiście odpowiada mi to, co w 508 oferuje Peugeot-wszystko w zasięgu dłoni-,obsługa wszystkich funkcji auta podczas jazdy nie sprawia problemów;uchwyty na kubki są może w kiepskim miejscu-może to grozić nawet rozlaniem się płynu na konsolę centralną
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo sprawne i szybkie rozprowadzanie ciepła; wydajne chłodzenie w upały;sprawne nawiewy na tył
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu przy wzroście 185cm wygodnie,może po stronie pasażera podłoga mogłaby być nieco"na płasko"-zwiększyłoby to jeszcze ilość miejsca na nogi;z tyłu bardzo wygodna i dobrze nieco pochylona kanapa,prawie płaska podłoga;bardzo wygodne przednie fotele;regulacja lędźwiowa rewelacja przy dłuższych podróżach;
5,0
Wyciszenie
Cicho i komfortowo w przedziale obrotów do nawet 3000rpm; przy prędkościach przekraczających te dozwolone na autostradzie (150--170) mimo opływu powietrza nadal jest przyzwoicie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie bieżące wymiany filtrów,oleju,nowe świece zapłonowe;paliwo;
4,0
Stosunek jakość/cena
Zawsze mogłoby być lepiej,ale w tym przedziale cenowymi jakościowym natenczas nikt nie dorównywał Peugeotowi;
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie ten rozrząd na gwarancji i oby nic więcej... :-)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 THP 156KM 115kW
[l/100km]