Silnik jest fantastyczny, przyrost mocy jest równomierny, brak turbodziury, do tego przyjemny dźwięk i niskie spalanie. Moc jest bardzo adekwatna do tego samochodu.
3,0
Skrzynia biegów
Tu jest nieco gorzej. Dobór przełożeń jest taki sobie, ale to akurat mankament wielu samochodów (np. przy progach zwalniających trzeba naprawdę zwolnić i wrzucić 1 bo na 2jce za mało obrotów). To akurat niespecjalnie przeszkadza, ale 2jka działa mało precyzyjnie i czasem haczy.
4,0
Układ jezdny
Brak zastrzerzeń.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest przyzwoita, trzeba się przyzwyczaić nieco do szerokich słupków B. Za to lusterka boczne są fantastyczne i wszystko w nich widać.
4,0
Ergonomia
Fotele są trochę za twarde i trochę ciężko znaleźć dla siebie ułożenie (polecam elektrykę). Ogólnie jak dla mnie, to póki co jest to najsłabszy element samochodu. Najchętniej zabrałbym te z volvo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystkie 508 w dieslu mają dodatkową nagrzewnicę powietrza nawiewanego dzięki czemu ciepłe powietrze leci prawie natychmiast. Jak ktoś jest przyzwyczajony, że już leci ciepłe, więc można trochę docisnąć to musi te przyzwyczajenia zmienić :). Klimy jeszcze nie miałem okazji testować, ale przypuszczam, że działa równie sprawnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niby schowków nie ma za wiele, ale ja akurat mieszczę się ze smartfonem, portfelem i okularami przeciwsłonecznymi w schowku w podłokietniku. Więcej nie potrzebuję. Uchwyty na kubki są specyficzne, ale dają radę i jak się człowiek przyzwyczai to ciężko mieć do nich zastrzeżenia.
5,0
Wyciszenie
Tu ciężko się do czegoś przyczepić.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma opcji kupić innego, tak wyposażonego samochodu w tej cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 160KM 118kW
[l/100km]