Powinna być jeszcze ocena bardzo dobrze. Plusy to silnik, wykonanie, wyposażenie i rozsądna cena (ale nie ta katalogowa) Minus - dosyć ciężko chodząca skrzynia biegów szczególnie 5 i 6
Bardzo dobrze prowadzące się i zarazem komfortowe auto o neutralnej stylistyce. W wersji Allure plus skóra kokpit wygląda znakomicie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo sprawny silnik, z dobrym przyspieszeniem na każdym biegu. Oczywiście to nie jest 220KM, ale nie ma żadnych problemów ze sprawnym wyprzedzaniem i to bez szczególnych redukcji. Silnik jest także bardzo ekonomiczny - przy normalnej jeździe na trasie (120-130; wyprzedzanie i rozsądne używanie hamulców) około 5,5l
4,0
Skrzynia biegów
dobrze zestopniowana, ale ciężko wchodzą 5 i 6
5,0
Układ jezdny
nie za sztywny, nie za miękki, wygodny w jeżdzie po polskich drogach, idealny na długie wyjazdy
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
trzeba się przyzwyczaić, np. start z lewej strony. Po przyzwyczajeniu jest bardzo dobrze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo sprawna klimatyzacja
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zarówno z przodu jak i z tyłu, ale zdecydowanie dla czterech osób. Siedzisko (włąściwie podłokietnik) dla piątej osoby tylko w awaryjnych sytuacjach. Trochę mały otwór na narty, w praktyce wchodzą tylko dwie pary. Mały schowek w podłokietniku, brak innych schowków, moim zdaniem nie praktyczne otwieranie schowka w podłokietniku. Uchwyty na kawę w bardzo dobrym miejscu ale za duże dla butelki z tworzywa
4,0
Wyciszenie
Dobre wyciszenie, chociaż znam lepsze, ale za zdecydowanie większe pieniądze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena katalogowa jest taka "normalna" dla samochodów tej klasy, ale po uwzględnieniu rabatu cena była naprawdę bardzo dobra. W stosunku do podobnie wyposażónego bmw3 kombi oszczędza się około 70k
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 160KM 118kW
[l/100km]