Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 I SW Facelifting

K2v, 4 lata temu
Silnik 2.0 BlueHDi 180KM 132kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 71 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 508 I SW Facelifting 2.0 BlueHDi 180KM 132kW 2014-2015 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Świetne wyciszenie
Inne : Duży zbiornik paliwa ponad 70L
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Za twarde zawieszenie na dziurawe drogi.
Silnik : Może być niezwykle ekonomiczny przy 180 koniach
5,0
Całokształt
Tani w kupnie i eksploatacji, wygodny, cichy, ekonomiczny, mocny, da się spokojnie lubić. Największe zalety: cichy, wygodny, mało pali, tempomat miejski, ważne funkcje pod przyciskiem. Najbardziej przeszkadza: za twarde zawieszenie czuć na dziurach, spora kasta nie polecam do parkowania w mieście, umiejscowienie uchwytu na kubek woła o pomstę, lepiej używać uchwytu w tylnym podłokietniku. Auto jest świetne jeśli drogi są względnie dobre i masz gdzie parkować.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo ekonomiczny, ale po dociśnięciu ma też moc. W połączeniu z automatyzowaną przekładnią spokojnie daje radę i nie muli. Bardzo cichy i po około minucie od odpalenia prawie go nie słychać, tylko lekko mruczy w tle. Na autostradzie przy przepisowych prędkościach niezwykle cichy. Troszkę zaczyna być go słychać dopiero od 170 km/h ale i tak można spokojnym głosem wtedy rozmawiać.
4,0
Skrzynia biegów
Nie znam się. Mogę powiedzieć że w Golfie wariancie 170PS, DSG była ciut lepsza. Szczególnie przy delikatnym starcie dźwięk jest takiii przeciągaaany. Ciągnie jednak dobrze, szczególnie jak depnąć tak do połowy to rusza już żwawo. Ostatni bieg wrzuca przy 170-180 km/h więc chyba ma ich sporo. Bardzo szybko startuje silnik po EcoStopie. Dużo szybciej niż w VW Golf czy Pasat. Tu da się z tym jeździć. Komputer ma chyba 4 progi reakcji na gaz: lekko-przeciąga, średnio-jeździ ok, mocno-też bardzo ok, przebicie-od razu redukcja i słychać obroty.
3,0
Układ jezdny
Bardzo twardy, ale takie już są Peugeoty w obecnych czasach. Bardzo podobny do 308 żony. Na gładkiej dobrej drodze bardzo fajny, natomiast na bardzo dziurawej nawierzchni jest za twardy. Nic nie stuka ale czuć każdą dziurę... może tylko moja wersja GT tak ma, bo jechałem kiedyś krótko innym i tak nie zwracało to mojej uwagi. Bardzo czuły układ kierowniczy i to nie jest aż tak super ale się przyzwyczaiłem. Źle reaguje na powtarzające się poprzeczne nierówności. Rzadko to się trafia ale jest. Ciężki przód z dizlem czuć przy hamowaniu w zakręcie.
5,0
Karoseria
Ładna. Biały perłowy kolor i czarne szyby z panoramą robią miłe wrażenie. Bardzo dobrze zaprojektowana i nie słychać zbędnych szumów przy dużych prędkościach. Brak listw drzwiowych... na wąskich parkingach może być różnie. Kasta jest spora na tyle że zaczyna być problem z parkowaniem w miastach. Skręca dobrze ale to spore auto, choć są większe.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu widoczność jest bardzo dobra. Łatwo można usiąść nawet wyżej jak lubię. Do tyłu tak sobie, bardzo zalecam kamerę do pomocy. Można parkować bez, ale znacznie łatwiej z kamerą. Słupek boczny jest niestety bardzo gruby i w prawo sporo zasłania. Słupek przedni bardzo cienki. Lusterka są duże i dobrze zaprojektowane. Ogólnie poprawnie i zadowalająco.
4,0
Ergonomia
Z jednej strony w aucie bardzo wygodnie się siedzi, jest miejsce na nogi i wszystko jest pod ręką. Przyciski są przyciskami i nie trzeba nic potrzebnego szukać w dotykowym panelu. Po prostu super. Zawodzi natomiast ilość i rozmiar schowków, a uchwyt na kubek to porażka. Nigdy go nie użyję. W sumie to schowków tak specjalnie więcej nie potrzebuję, poza takim na okulary, wo w podłokietniku, to albo portfel i telefon, albo okulary, bo oba na raz się nie mieszczą, a więcej schowków nie ma. Simply clever ;) Podłokietnik na szczęście przesuwny, a to się przydaje. Niby starcza, ale konkurencja ma to lepiej rozwiązane. To bardziej niedosyt niż brak.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo pozytywnie. Bardzo cicha w trybie auto. Szybko odmraża szybę. Szybko odparowuje szybę w razie potrzeby. Jest dość ciepło choć nie próbowałem grzać na maksa. Skórzane fotele nie podgrzewają boków... ale grzeją szybko i dyskomfort jest nieduży. Nie ma podgrzewania tylnej kanapy. Mój nie ma podgrzewania przedniej szyby, ale klima robi to sprawnie, ponoć idzie taką szybę dokupić... przy okazji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo wygodnie. Na prawą nogę jest dość miejsca, a podparcia są wygodne. Pod fotelami jest sporo miejsca na stopy. Środkowego tunelu praktycznie nie ma. Wsiada się wygodnie, bagażnik jest duży.
5,0
Wyciszenie
I to jest to co kocham w tym samochodzie. Jest cichy. Genialnie wyciszony. Mój ma szyby akustyczne więc może trochę lepiej, ale to jest to czego człowiek potrzebuje. Uwierzcie mi kocham ten samochód za wyciszenie. Zaraz obok miejskiego tempomatu, ładnego dźwięku silnika. Cichy ale też przyjemny dla ucha. Odczuwalnie cichszy i przyjemniejszy od Pasata z takimi szybami i dizlem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są niedrogie i łatwo dostępne. Zamienniki też można dostać. Auto na tyle popularne iż mechanicy nie mają żadnych problemów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jestem bardzo zadowolony. Przy zakupie porównywałem podobne auta i 508 wypadał najtaniej w takim wyposażeniu. Insignia w nieco słabszym wyposażeniu wypadała porównywalnie, a to droższe było kosmicznie drogie. Oktawia podobnie ale słabiej wyposażona. Kia Optima 15% więcej. Passat 20% więcej. Mazda 6 25% więcej. Mercedes C 30% więcej. Superb 30% więcej. Porównanie dotyczyło diesla około 180 koni z bdb wyposażeniem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Działa :) Tu raczej przytoczę dobre recenzje użytkowników. Nie potwierdzam natomiast dziwnych dźwięków uszczelek. U mnie nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak i oby tak dalej.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 BlueHDi 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 508 I SW Facelifting 2.0 BlueHDi 180KM 132kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 508 I SW Facelifting