Jest ok, ale "**** nie urywa". Zdecydowany plus za silnik, ale też równie zdecydowany minus za skrajnie gówniany (bo inaczej tego się nie da nazwać) lakier, który się rysuje od samego patrzenia na niego.
Wrażenia
5,0
Silnik
mało pali, dynamiczny, zużycie AdBlue którego się obawiałem mniej więcej zgodne z informacjami producenta (1 l starcza na około 1000 km)
4,0
Skrzynia biegów
Jest ok
4,0
Układ jezdny
Jest ok, choć do czołówki w klasie trochę mu brakuje.
Komfort
4,0
Widoczność
fatalna widocznośc na boki jeśli wyjeżdżamy ze skrzyżowań z kątem choć minimalnie innym niż prosty.
3,0
Ergonomia
Tutaj dużo gorzej niż w 406. Przyciskologia na kierownicy się nie sprawdza - sterowanie radiem w porównaniu do tego, co było w 406 to porażka. Podobnie tempomat. Schowki mało praktyczne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzeżeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo ok
4,0
Wyciszenie
im szybciej jedziesz tym lepiej... paradoksalnie. Przy niskich prędkościach, szczególnie kiedy jest zimmny silnik, pracuje wyraźnie głośniej niż 406 z 2.0 hdi. Powyżej 30-40 km/h problem znika
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Skończyła mi się gwarancja więc nie muszę serwisować w ASO - koszty wyraźnie spadły, choć olej (Ineo First) z wymianą i filtrami w dalszym ciągu tani nie jest (ok ~600 zł trzeba liczyć za komplet).
Spalanie - tutaj myślę że jest OK, choć auto jest specyficzne. Jeśli jeździsz jak emeryt i potrafisz jeździć w trasach 60-80 km/h to auto realnie może spalić nawet w okolicach 4 litrów na 100 km. Przy 120 km/h pali niecałe 5.5-6, 140 km/h - trochę ponad 6, przy 170 km/h - niecałe 7, przy ~200 km/h - około 7,5-8.
4,0
Stosunek jakość/cena
Realnie po rabatach - sporo auta za małe pieniądze. Niestety dość szybka strata wartości + naprawdę podłej jakości lakier obniżają ocenę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wypadł mi przewód spryskiwawczy tuż przy pompce.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
(odpukać) na razie brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 BlueHDi 150KM 110kW
[l/100km]