Świetny budżetowy samochód. Niska cena zakupu, w miarę niskie koszty utrzymania. W moim wypadku najbogatsza wersja wyposażenia (skóra, bixenon +led, hybrid4, bezkluczykowy dostęp, 4 strefowa klimatyzacja, roletki, asystent parkowania itp.) umila podróż.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostka diesla 2.0 163km + silnik elektryczny 37km, w zupełności daje rade na trasę. Dzięki napędowi 4x4 samochód przyspiesza całkiem przyjemnie. Nie miałem żadnych problemów z silnikiem spalinowym przez cały okres użytkowania.
1,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest tragiczna, biegi zmieniają się powoli. Odczuwalne jest delikatne opóźnienie reakcji skrzyni biegów przy ruszaniu.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest ospały. Kierownica chodzi lekko, jednakże nie "czuć" drogi tak samo jak np. w BMW. Zawieszenie ku mojemu zaskoczeniu nie jest miękkie jak w citroenie - jest twarde. W połączeniu z oponami michelin trzyma się drogi znakomocie.
5,0
Karoseria
Karoseria ok, po 10 latach brak rdzy.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność jest tragiczna, ogromna ilość martwego. Słupek B oraz C przez swoje położenie utrudnia wyjazd z posesji, garażu czy też zwykłego miejsca parkingowego. Tylna szyba mogłaby w zasadzie nie istnieć, bo i tak nic przez nią nie widać. Na plus są duże lusterka boczne. Jeżeli chodzi o widoczność w nocy bixenony + led sprawdzają się wyśmienicie.
3,0
Ergonomia
Jako posiadacz samochodów BMW (e92, f30) pozycja za fotelem wydaje mi się strasznie dziwna, można ją porównać do siedzenia na krześle- pedały są blisko, a kierownica dosyć daleko. Jak to przystało na samochód francuski fotele są wygodne, duża możliwość regulacji. Kierownica multifunkcyjna jest intuicyjna, czego nie można powiedzieć o peugeotowym "idrive". Uchwyty na kubki, zasłaniają ekran nawigacji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mój egzemplarz wyposażony jest w 4 strefową klimatyzacje automatyczną, nie mogę powiedzieć nic złego na jej temat - spełnia swoją funkcje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy oraz pasażerów jest komfortowa, nie mam się do czego przyczepić.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika jest w porządku. Dobre opony + dbanie o uszczelki zapewnią komfortową jazdę przy 140kmh+
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dzięki silnikowi elektrycznemu otrzymujemy niskie spalanie na poziomie 3.5l w mieście.
Problemy zaczynają się przy wymianie części, sławne powiedzenie "panie tutaj trzeba elektryka" sprawdza się idealnie. Nie wymienimy tarcz ani klocków bez podłączenia komputera, co podnosi koszty wymiany.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Hybrid4 200KM 147kW
[l/100km]