Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 I Sedan

nosurprises, 6 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 178 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 508 I Sedan 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Oszczędność i moc wystarczająca na trasy. Nie ścigam się BMW ale naprawdę więcej nie trzeba. Chyba, że ktoś potrzebuje sobie powetować niedobory męskości , mocą silnika ;) Tabelka zużycie paliwa nie oddaje prawdy , w cyklu mieszanym na miasto/trasa nie szarżując można spokojnie zbliżyć się do 5,0 l/100 km. Z musu wpisałem 5,8
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Ciągnie od dołu. Na 1. wkręca się tak szybko, że czasami nie zdążę zmienić biegu. Super oszczędny. Udało mi się osiągnąć na trasie z Pragi do Szczecina 6,2 l/100km jadąc po autostradach niemieckich 160-190 km/h ( przy ograniczeniach oczywiście przepisowo, w Czechach przepisowo najczęściej 120 km/h).
5,0
Skrzynia biegów
Nie zdażyło mi się aby skrzynia mi haczyła, czy nie trafiłem w przełożenie, czasami mam wrażenie, że można by i 7. bieg dołączyć :)
4,0
Układ jezdny
Nie jest stabilny w szybko pokonywanych zakrętach, ale problem wynika właśnie z tego że prędkości się nie czuje. Nie wiem jak inni ale ja wyczuwam na kierownicy dosyć dobrze kiedy koła tracą przyczepność , więc jest to plus. Komfort pokonywania nierówności bardzo dobry. Ogólnie niewiele gorszy układ niż tez z Passata B8, którym miałem przyjemność się poruszać.
4,0
Karoseria
Tą jedną gwiazdkę odejmuję ze względu na kapiącą do bagażnika wodę po jego otwarciu.
Komfort
4,0
Widoczność
To zależy od punktu siedzenia. Na serio jak się ustawi siedzenia wysoko to jest ok jak nisko trochę gorzej. Dość grube słupki A sporo zasłaniają w zakrętach i trzeba uważać, szczególnie na serpentynach i w mieście na pieszych. Do tyłu się nie oglądam za często, cofam na lusterkach i czujnikach. W czasie jazdy we wstecznym całkiem dobrze widać pojazdy oglądające mój bagażnik.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Schowek przed pasażerem duży, drugi pod podłokietnikiem mieści trzy telefony i posiada gniazdo USB oraz zasilanie. A propos podłokietnika mógłby być jeszcze regulowany na wysokość ale zakres regulacji taki sam jak w Passacie-też nie mogę opierając na nim rękę pewnie chwycić kierownicy ( łapię ją palcami ale nie pełną dłonią) Schowki w drzwiach pojemne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na razie jest ok. ale zobaczymy co będzie zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogromna. Przy moich 180 cm (ok dodałem sobie 1 cm. ;) ) mogę dowolnie ustawiać fotel kierowcy , jak chcę to siedzę wyżej innym razem niżej zawsze pod dostatkiem mam miejsca na nogi. Z tyłu spokojnie za pasażerem zakładam nogę na nogę. Za kierowcą mojego wzrostu już nie ale na brak miejsca na nogi nie narzekam.
4,0
Wyciszenie
Przy 160 km/h słychać już opływ powietrza. Żona mówi, że jest głośny ale wcześniej nie osiągała takich prędkości a teraz przychodzi jej to łatwo więc nagle się jej robi głośno :) Silnik jest cichy jak się go traktuje delikatnie. Gdy skorzystamy z pełnej mocy miło buczy podczas przyspieszania.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Hmm raczej niskie , duży przegląd (ok. 180 tys km) połączony z wymianą paska rozrządu olejami i innymi duperalemi kosztował 1600 PLN (nie w ASO). W ASO wyceniłem online ok. 2400. Spalanie bardzo niskie. Jak się baaardzo postarałem to w mieście przez 12km miałem nawet 4,8 l/100km. Bez problemów w cyklu mieszanym schodzę do 5,7 l/100 km ( nie jeżdząc autostradami). Trasa 560 km ( głownie ekspres i autostrada) 6,0 l/100 km. Trasa 3000 km - 5,9 l/100 km (mogło być 5,8 ale przycisnąłem w Niemczech)
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma w tej klasie lepszego auta z takim stosunkiem ceny do jakości. Mój jest wyposażony we wszystkie udogodnienia (światła LED/Xenon, HUD podgrzewane fotele, klima dwustrefowa ) OK Jak mocno chwycicie uchwyty w drzwich przednich i to mogą zatrzeszczeć ale w czasie jazdy nic nie trzeszcze oprócz fotelików dziecięcych (co zaczyna mnie irytować).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
"0"
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
"0"

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 508 I Sedan 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 508 I Sedan