Przeniesienie napędu
: Skrzynia biegów automatyczna ( nie zautomatyzowana ) dobrze współpracuje z silnikiem HDI 163 km
4,0
Całokształt
Napisałem ocenę ( jarek66 ) po zakupie samochodu.
Teraz po przejechaniu ponad 110 000 km potwierdzam swoje spostrzeżenia i uwagi, choć spodziewałem się niespodzianek jak to zwykle bywa, a tu pozytywna niespodzianka - nic się nie dzieje, nawet jest lepiej niż na początku,elementy dotarły się i ciche skrzypienie ustało, silnik po 60 000 km okazał się sprawniejszy, elektronika nie dała znać o sobie, klima wydajna nawet przy +38st.C i -30stC.
Skrzynia biegów po prostu działa bez zarzutu.
Jedynie zawieszenie mogłoby być wyposażone w amortyzatory o zmiennej charakterystyce. Liczyłem na uruchomienie produkcji przez firmę KONI amortyzatorów FSD, sa rewelacyjne, bo bez elektroniki, a efekt jest niporównywalny ( zastosowałem w dużym, sztywnym Suwie, po wymianie rewelacja nie do porównania.)
Z drobnych awarii - pióro wycieraczki wymienione 4 razy, dywanik welurowy kierowcy do wymiany po 100 000 km.Jest jedna rzecz, której projektanci niedopatrzyli - klapa bagażnika podczas otwierania po myciu lub deszczu, trochę się zalewa wnętrze komory, warto kupić podkład piankowy. Ale patrząc na ogólną jakość wykonania tego samochodu, to można wybaczyć ten wypadek przy pracy ( inni producenci też mają wpadki )Następny mój zakup będzie z silnikiem 210 KM ( nie hybryda ).
Wrażenia
4,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
[l/100km]