Przeniesienie napędu
: Praca automatycznej skrzyni biegów
5,0
Całokształt
Jeżeli wybrać, to wersję Allure z dodatkowym wyposażeniem - pakiet oświetlenie,pakiet elektryczny.
Automat lub manual - nie zautomatyzowaną.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wysoka kultura pracy. Do wnętrza docierają przyjemne odgłosy pracującej jednostki, bez dodatkowych szumów podzespołów współpracujących i wibracji.
W trybie sportowym, w zakresie 4000 - 4500 obr/min - trochę głośniej, ale nie kultura pracy bez zmian.
5,0
Skrzynia biegów
Jestem fanem skrzyń automatycznych ( nie mylić z zautomatyzowanymi)Tu producent naprawdę się postarał, bo 6-cio biegowy, tradycyjny automat przełącza biegi bardzo delikatne, powiedziałbym profesjonalnie, jak w przypadku aut klasy lux.Prędkość i precyzja zmiany biegów jest zaskakująco dobra. Obsługa w trybie manualnym bez zastrzeżeń, szybko przechodzi w tryb sportowy i powraca równie precyzyjnie w spokojna jazdę.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest nieco twarde, ale nie sztywne.
Felgi 17 cali, to max dla tego zawieszenia na nasze warunki krajowe.Spodziewałem się trochę bardziej komfortowego tłumienia małych nierówności. Oczywiście są tego plusy, czyli precyzja na łukach.
Komfort
4,0
Widoczność
Przed maską bez zastrzeżeń, przednie słupki są solidne i nie zasłaniają widoku mniej lub bardziej jak w innych autach tej klasy.Boczne słupki są potężne, szerokie i trzeba się odchylić, oczywiście zależy to od ustawienia fotela kierowcy.
Tylna szyba jest zbędna przy tych lusterkach i czujnikach cofania.
5,0
Ergonomia
Przy wybranej opcji Allure i pakiecie elektrycznym, przełączniki, przyciski i regulacja kierownicy rewelacyjnie.Fotele mają solidne trzymanie boczne, a regulacja wysuwanego wzdłużnie elementu siedziska jest dopełnieniem całości.
Pokrętła na kierownicy są umieszczone prawidłowo i podczas manewrów nie było przypadku samoregulacji.
Podłokietnik przesuwny - doskonały, tylko po otwarciu brak miejsca w schowku - dokumenty, kilka płyt i to wszystko, a jeszcze musi zostać rezerwa na pen-a.
Drzwi przednie są duże i kształt górnego rogu jest dość ostro poprowadzony i przy próbie szybkiego wysiadania z auta, można sobie zrobić ku ku, ale to dotyczy ADH-dowców.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewania nie sprawdziłem, bo jest wysoka temperatura, za to klima dwustrefowa działa poprawnie, może trochę za mały opór dają pokrętła do regulacji temp.Wentylator pracuje cicho, a kratki wentylacyjne są solidne i odpowiednio rozmieszczone w kabinie, szczególnie nawiew dla pasażerów tylnej kanapy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla kierowcy do 180 cm. Wyższy kierowca znacząco zmniejsza przestrzeń dla siedzących z tyłu.
Odczucie dużej przestrzeni jest poprawne.
5,0
Wyciszenie
W porównaniu do wersji Active, którą testowałem na jeździe próbnej, Allure jest bardziej wytłumiona, ale to może z powodu zamontowania centralnego głośnika na desce rozdzielczej, który jest odpowiednio wygłuszony, a nie jest mały.
Deska rozdzielcza jest z miękkiego tworzywa, a w dobie oszczędzania u konkurentów to duży plus.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy przebiegu 1000 km nie można mówić o spalaniu, ale średnio pokazał 8.0 L i spada, wydaje się, że będzie w okolicach 7.0 L średnio - swoje waży.
Przeglądy co 30 000 km - super i gwarancja z możliwością rozbudowy do 5 Lat lub 150 tyś km - pełna gwarancja !
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena zawsze będzie za wysoka, ale w porównaniu do Koreańczyków, to duża różnica, ale jakość materiałów wykończenia i stylistyka nadwozia obroni pozycję wyższej ceny
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie było zastrzeżeń, dobrze spasowane elementy - nie trzeszczą, póki co.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowy ?
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
[l/100km]