Auto jakością nie gorszę od konkurencji a nawet pod pewnymi względami lepsze, pojemne nawet w wersji sedan, idealne na dłuższych odcinkach. Ze względu na większą niż auta konkurencji utratę wartości do kupienia za rozsądne pieniądze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super silnik to mój pierwszy diesel w życiu a jeżdżę prawie 20 lat i jestem mega zadowolony. Elastyczny, fajnie ciągnie z dołu, 6 lit. w trybie mieszanym na co dzień jak i w trasie przy prędkościach autostradowych 4 osoby na pokładzie i zapakowany bagażnik na wakacje dla mnie bardzo dobrze przy aucie ważącym ponad 1400 kg
4,0
Skrzynia biegów
Generalnie ok. Jedynka trochę haczy i rzeczywiście na zimnym może trochę ciężej wchodzą biegi ale w czasie jazdy jest wszystko ok.
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie kto przesiadł się z Octavii II duże łał !!!. Generalnie prowadzenie bardzo dobre, zawieszenie bardzo komfortowe ale nie kanapowe, z twardszą charakterystyką-dla mnie super kompromis, trochę zbyt czułe wspomaganie reagujące na gwałtowniejsze ruchy kierownicą ale się przyzwyczaiłem
4,0
Karoseria
Auto 6 letnie bez śladów korozji. Tylko przednia szyba jest wyjątkowo "miękka" gdyż posiadam już kilka drobnych odprysków od kamyków których uderzenia nawet nie odczułem a jeden z mocniejszych uderzeń zakończył się klejeniem "pajączka" w warsztacie
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko w porządku.
3,0
Ergonomia
Wszytko poukładane na swoim miejscu. Przyciski w zasięgu ręki. Ręczny jak jest zaciągnięty przeszkadza żeby sięgnąć do schowka ale jest on na tyle głęboki że i tak aby coś z niego wyjąć trzeba robić to z miejsca pasażera. Na większy minus to mała ilość schowków, wąskie boczne kieszenie, mnie podoba się schowek środkowy otwierany na bok a nie do góry, bagażnik pojemny starczy dla czteroosobowej rodziny
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto szybko się nagrzewa , klima działa skutecznie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest wystarczająco dużo jak i z przodu i z tyłu
4,0
Wyciszenie
Dla mnie ok. ale przesiadłem się z Octavii więc jest tylko lepiej. Przy prędkościach 140-150 słychać na pewno większy szum ale nie jest on uciążliwy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przejechałem autem prawie 23 tyś w 10 miesięcy. Po zakupie wymieniłem rozrząd w nieautoryzowanym warsztacie ale specjalizującym się w Peugeot-ok. 700 zł części plus robocizna. Wymieniłem komplet hamulce + tarczę przód i tył (ATE) - ok. 1000 zł, Obsługa po 15 tyś pełna ze sprawdzeniem, czyszczeniem hamulców razem z materiałami eksploatacyjnymi ok. 700 zł według nie akceptowalne jak na tą klasę pojazdu
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto z 2012 kupiłem o ok. 10 tyś taniej niż musiał bym zapłacić za ten sam rocznik np. Passat czy Avensis a na pewno nie jest gorszę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana wysprzęglik hydraulicznego
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
[l/100km]