samochód dla rozważnych. Nie jest to sportowiec ale bardzo wygodny i praktyczny pojazd. Mój drugi 508, pierwszy był służbowy. Zdecydowanie twardszy od 407 co pozwala lepiej trzymać się w zakrętach. Bardzo oszczędny a jednocześnie bezpieczny silnik (wyprzedzanie itp bez problemu i kompleksów). Dopracowane wnętrze - wszystko na swoim miejscu a i tak większość funkcji dostępnych z kierownicy. Wygodne siedzenia z pełna elektryką i przedłużeniem siedziska. Wyposażenie w wersji Allure całkiem wystarczające. Dobry stosunek jakość cena. Dobrze wygląda ale to zawsze kwestia upodobań. Owszem, nowa Mazda 6 ma w sobie dynamikę ale ten jest wciąż elegancki i wciąż zostawia w tyle pudełkowatych niemców spod znaku vw czy audi.
Wrażenia
5,0
Silnik
rozsądny, ekonomiczny bez fajerwerków ale bez kompleksów
5,0
Skrzynia biegów
wchodzą jak w masło
4,0
Układ jezdny
twardy, podskakuje na wybojach ale to i tak lepiej niz u poprzednika
Komfort
5,0
Widoczność
bez problemu
5,0
Ergonomia
bez uwag
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
komfortowo
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
dobre jak na diesla
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
6.0 do osiągnięcia na tym silniku
5,0
Stosunek jakość/cena
j/w
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
warto zrobić w serwisie dodatkowe uszczelnienia komory silnika (nie wpada tam błoto). Robią to na gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
[l/100km]