Ogólnie producenci nie tylko niemieccy ale i japońscy mogliby się wiele nauczyć od konstruktorów 508.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc 112KM całkowicie wystarczy do sprawnej jazdy zarówno na trasie jak i w mieście, w żadnym razie auto nie jest zawalidrogą. Filtr FAP sprawuje się bez problemów, wypalanie sadzy jest zauważalne jedynie po chwilowym zwiększeniu zużycia paliwa.
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych problemów.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi, wysoki komfort tłumienia nierówności.
Komfort
4,0
Widoczność
Przy parkowaniu przydają się czujniki - auto jest duże i pomimo dobrego przeszklenia nie widać gdzie się zaczyna i kończy
4,0
Ergonomia
Tu ocena nie jest najwyższa bo wewnątrz brakuje miejsca np. na telefon, ale ogólnie liczba schowków jest wystarczająca.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonale - nic dodać, nic ująć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca wystarczająco dla 5 osób, na bagaż również.
5,0
Wyciszenie
Doskonale.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jedna z największych zalet - bardzo niskie zużycie paliwa, trasa Warszawa - Zamość pokonywana ze średnią prędkością około 120 km/h to 4.5 litra na każde 100 km, po mieście w Warszawie średnio około 5.7 litra
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto można kupić taniej od np. Passata lub Insigni, a w wielu względach je przewyższa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto przeczy opinii o ,,francuzach" - jest niezawodne, żadne usterki nie wystąpiły.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj podobnie jak wyżej - przy odpowiedniej dbałości jest niezawodne
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
[l/100km]