Moja opinia dotyczy nie tyle całego samochodu jak silnika 1.6 THP, który jest totalną porażką i nieporozumieniem... aż brak negatywnych słów na to coś.... Samochód kupiłem po pierwszym właścicielu, który miał go w leasingu z potwierdzonym przebiegiem 88 tyś kilometrów. Przed zakupem dokładnie samochód sprawdzałem z osobą, która zna się na tym lepiej ode mnie oraz na stacji diagnostycznej. Brak wycieków z silnika, zawieszenie w porządku. Wszystko jak na przebieg 88 tyś gra. Po zakupie samochodu i kilku dniach jazdy pojawiły się ślady oleju na kostce.. wizyta w warsztacie specjalizującym się w samochodach francuskich potwierdzili, że rzeczywiście jest wyciek z dwóch uszczelek przy turbinie i przy rozrządzie..moja pierwsza myśl "kto to widział żeby przy przebiegu 90 tyś był jakiś wyciek"... no ale cóż.. wymiana dwóch durnych uszczelek wyszła mnie... 800zł ! a cena ta była głównie za robocizne, której przy tym silniczku jest pełno... po przejechaniu kolejnych 2 tyś km komputer pokazał info: uzupełnij poziom oleju silnikowego... i tutaj uwaga: normalnym dla tego silnika jest spalenie litra oleju na 1500-2000 km ! nie namyślając się długo bez wahania wystawiłem ten samochód na sprzedaż.... gdybym kupił 2 litrowego diesla HDI pewnie miałbym ten samochód do dzisiaj... GDY KTOŚ SIĘ JESZCZE ZASTANAWIA CZY A MOŻE WYBRAĆ BEZNYZĘ ZAMIAST DIESLA TO PRZESTRZEGAM I POLECAM OMIJAĆ TEN SILNIK SZEROKIM ŁUKIEM !!!! W INTERNECIE JEST WIELE KUSZĄCYCH OGŁOSZEŃ TYCH MODELI Z TYM SILNIKIEM Z MAŁYMI PRZEBIEGAMI WIĘC MAM NADZIEJĘ, ŻE MOJA OPINIA WYTŁUMACZYŁA DLACZEGO TAK JEST.
Wrażenia
1,0
Silnik
Totalna porażka... pali LITR oleju na 1500-2000 tyś km (zawsze trzeba mieć w zapasie przy sobie na dolewkę),
robocizna gdy potrzebna jest wymiana nawet głupiej uszczelki potrafi stworzyć ogromne koszty, możliwość awarii przy przebiegu poniżej 100 tyś km, kiepskiej jakości osprzęt silnika... jednym słowem totalna PORAŻKA
4,0
Skrzynia biegów
Zmiana biegów nie jest wielkim wysiłkiem
4,0
Układ jezdny
Poprzednio miałem Peugeota 607 2.2 HDI i żadnych awarii przy przebiegu ponad 300 tyś km. 508 w żaden sposób nie można porównywać z 607 pod względem komfortu jazdy, usterkowości, serwisowania. Przy 607mce, 508 to plastikowa zabaweczka. Mój ojciec miał wiele, wiele lat temu peugeota 605... również pod względem komfortu 508 się chowa...
3,0
Karoseria
Jeden wielki plastik... na ale w tą stronę zmierza dzisiejsza motoryzacja
Komfort
4,0
Widoczność
Brak zastrzeżeń
2,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 THP 156KM 115kW
[l/100km]