Jest to moja druga ocena po 2 latach eksploatacji. Po tym okresie 508 jeździ tak samo dobrze jak na początku.
Wrażenia
5,0
Silnik
dobrze ciagnie od samego dołu a przy 4 tys dostaje dodatkowo dobrego kopa. Jak dotychczas bierze b. mało oleju. Reakcja na gaz jest gorsza niż w silnikach atmosferycznych. Wyczuwalne drobne drgania silnika na kierownicy. Samochód osiaga deklarowaną przez producenta predkość maksymalną bez problemu
4,0
Skrzynia biegów
Nie można mieć większych zastrzeżeń. Dobrze zestopniowana, biegi wchodzą bez haczenia. W okolicach 2 tysięcy obrotów słychać lekki gwizd, ale mniejszy niż na początku. Drążek biegów mógłby mieć krótsze drogi prowadzenia. Pedał sprzęgła jak na mój gust łapie trochę za późno
4,0
Układ jezdny
Na 17'' i oponach w indeksie W trochę za twardy, nie lubi poprzecznych nierówności (uskoki, tory), Na zimówkach 16" komfort zdecydowanie lepszy. Poza tym zawieszenie sprawia wrażenie ociężałego podczas szybkich manewrów. Jechałem dla porównania Mazdą 6, ktora prowadzi sie bardziej poręcznie. Poza tym gwarantuje b. dobrą przyczepność w zakrętach
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu dobrze, do tyłu dobrze, za to na prawo fatalnie co jest spowodowane wyjatkowo szerokim środkowym słupkiem. Zdarzyło mi się kilka razy nie zauważyć samochodu z prawej strony, tzreba sie mocno wychylać.
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń, wszystko na swoim miejscu. Dużo przycisków na kierownicy ale są do opanowania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
dwustrefowa klima doskonale chłodzi i grzeje, trzymie zadaną temperaturę
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca wystarczająco dla 4 dorosłych osób i bagażu wakacyjnego
5,0
Wyciszenie
Badzo dobre wyciszenie silnika i szumów od podwozia. powyżej 140km wzrastają szumy z okolic lusterek. Nawet przy 220 km mozna swobodnie rozmawiać
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na tą moc i benzyne wyśmienicie. na autostradzie przy 140-150 i załadowanym samochodzie ok. 7,5. z całego okresu eksploatacji ok. 8,0. koszty przeglądów znośne
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej klasie nie było nic lepszego
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wymieniony czujnik temperatury silnika (akcja serwisowa), który podawał błedne dane na komputer. U mnie objawiało sie to niespodziewanym wyłączaniem klimatyzacji przy forsownej jeździe. Skrzypiace zawieszenie przy niskich temperaturach, Wymieniony profilaktycznie łańcuch rozrządu z napinaczem - głośna praca zimnego silnika przez kilkadziesiat sekund. Sporadycze szrpanie silnika przy przyspieszaniu - przepłukano zawory z nagaru. Wszystko naprawione na gwarancji
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak, lawety nie wzywałem
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 THP 156KM 115kW
[l/100km]