Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 I Sedan Facelifting

wszczyg, 8 lat temu
Silnik 2.0 HDi 163KM 120kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 508 I Sedan Facelifting 2.0 HDi 163KM 120kW 2014-2015 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny i oszczędny.
5,0
Całokształt
To mój drugi 508, teraz wersja Allure w pełni doposażona (reflektory full LED itp). Wygodny samochód o cechach limuzyny klasy premium, użyte materiały we wnętrzu naprawdę dobrej jakości nic nie trzeszczy i nie stuka, przyjemne w dotyku, eleganckie.
Wrażenia
5,0
Silnik
To mój drugi diesel i jestem nim mile zaskoczony, dynamiczny i oszczędny, jazda nim sprawia prawdziwą frajdę. Oszczędna jazda przestała mnie interesować, wykorzystywanie dynamiki silnika to prawdziwa frajda a przy okazji zużycie paliwa 6,4-6,7l/100 (trasa)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów (manualna) poprawna aczkolwiek nie jest demonem szybkości przy zmianach. Zauważalny minus pracy to na biegu 1 gdy bez dodawania gazu puścimy szybko sprzęgło (na płaskim) auto dostaje czkawki. Tego objawu nie było w poprzednim 508 SW 1.6 HDi.
5,0
Układ jezdny
Jest to limuzyna i auto jest naprawdę komfortowe nawet na kiepskiej nawierzchni, ładnie tłumi nierówności nie słychać odgłosów pracy podwozia w kabinie. Można nim jeździć dynamicznie na krętej drodze ale... jadąc samemu... dla pasażera są to niemiłe odczucia, rzuca nim po fotelu. Jak wspomniałem jest to limuzyna a nie wyścigówka.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra ale z ograniczeniami, boczne przednie słupki trochę zasłaniają przy ostrych zakrętach. Widoczność do tyłu wystarczająca, boczne lusterka o dużej powierzchni pozwalaja bez wysiłku kontrolować sytuację z tyłu. Warto dokupić "detektor martwego pola". Samochód jest długi (4,8m) i strefa martwa jest trudna do oceny bez wspomagania detektorem.
5,0
Ergonomia
To pierwszy samochód do którego wsiadłem i bez czytania instrukcji po 5 min byłem w stanie wykorzystać 90% udogodnień łącznie z tempomatem i dotykową nawigacją. Klawisze i pokrętła rozmieszczone są intuicyjnie i znajdują się tam gdzie się ich spodziewamy. Zegary i wyświetlacze są bardzo wyraźne i czytelne. Kokpit w 508 jest po prostu elegancki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód mam prawie dwa lata, zaliczył 2 zimy i jedno lato. Ogrzewanie wydajne,szybko nagrzewa samochód, klimatyzacja działa wydajnie szczególnie jest to zauważalne gdy auto stało w pełnym słońcu przez parę godzin. Wentylacja działa cicho i sprawnie, tryb auto jest całkowicie wystarczający nawet dla wymagajacych pasażerów
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Autem bardzo wygodnie podróżują 4 dorosłe osoby. Zarówno z przodu jak i z tyłu miejsca na fotelach i kanapie jest dużo. Z tyłu nie musimy się martwić co zrobić z nogami. Po prostu jest wygodnie. Za kierownicą jednym ciurkiem przejechałem 1200km (autostradami) i po zakończeniu podróży byłem w całkiem dobrej kondycji fizyczno-psychicznej.
4,0
Wyciszenie
Do prędkości 100 km/h w aucie jest cichutko. Powyżej 130 km/h robi się głosniej, dają o sobie znać boczne szyby (nie są wyciszone) słychać szum powietrza ale nie jest to irytujące. Nadal można słuchać radia i spokojnie rozmawiać (nie podnosząc głosu)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto z tym silnikiem (HDi 160KM) jest oszczędne, moje średnie zużycie paliwa na 21000km to 6,1l/100km (90% przebiegu poza miastem). W mieście pali około 7.2 -8.5 l/100km (Kraków w godz. 8.00-16.00)
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto warte swojej (niewysokiej) ceny. W Polsce panuje stereotyp, że "francuzy" nic nie warte, może dla tego cena nowych Peugeot'ów w salonach po uwzględnieniu dużych rabatów nie jest wysoka. Ten model udał się francuzom ( ciesz się dobrą opinią u Niemców i jest dużo droższy)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie brak. Nic nie piszczy nie trzeszczy, na tapicerce nie widać śladów użytkowania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 508 I Sedan Facelifting 2.0 HDi 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
5,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 508 I Sedan Facelifting