To mój drugi 508, teraz wersja Allure w pełni doposażona (reflektory full LED itp). Wygodny samochód o cechach limuzyny klasy premium, użyte materiały we wnętrzu naprawdę dobrej jakości nic nie trzeszczy i nie stuka, przyjemne w dotyku, eleganckie.
Wrażenia
5,0
Silnik
To mój drugi diesel i jestem nim mile zaskoczony, dynamiczny i oszczędny, jazda nim sprawia prawdziwą frajdę. Oszczędna jazda przestała mnie interesować, wykorzystywanie dynamiki silnika to prawdziwa frajda a przy okazji zużycie paliwa 6,4-6,7l/100 (trasa)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów (manualna) poprawna aczkolwiek nie jest demonem szybkości przy zmianach. Zauważalny minus pracy to na biegu 1 gdy bez dodawania gazu puścimy szybko sprzęgło (na płaskim) auto dostaje czkawki. Tego objawu nie było w poprzednim 508 SW 1.6 HDi.
5,0
Układ jezdny
Jest to limuzyna i auto jest naprawdę komfortowe nawet na kiepskiej nawierzchni, ładnie tłumi nierówności nie słychać odgłosów pracy podwozia w kabinie. Można nim jeździć dynamicznie na krętej drodze ale... jadąc samemu... dla pasażera są to niemiłe odczucia, rzuca nim po fotelu. Jak wspomniałem jest to limuzyna a nie wyścigówka.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra ale z ograniczeniami, boczne przednie słupki trochę zasłaniają przy ostrych zakrętach. Widoczność do tyłu wystarczająca, boczne lusterka o dużej powierzchni pozwalaja bez wysiłku kontrolować sytuację z tyłu. Warto dokupić "detektor martwego pola". Samochód jest długi (4,8m) i strefa martwa jest trudna do oceny bez wspomagania detektorem.
5,0
Ergonomia
To pierwszy samochód do którego wsiadłem i bez czytania instrukcji po 5 min byłem w stanie wykorzystać 90% udogodnień łącznie z tempomatem i dotykową nawigacją. Klawisze i pokrętła rozmieszczone są intuicyjnie i znajdują się tam gdzie się ich spodziewamy. Zegary i wyświetlacze są bardzo wyraźne i czytelne. Kokpit w 508 jest po prostu elegancki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód mam prawie dwa lata, zaliczył 2 zimy i jedno lato. Ogrzewanie wydajne,szybko nagrzewa samochód, klimatyzacja działa wydajnie szczególnie jest to zauważalne gdy auto stało w pełnym słońcu przez parę godzin. Wentylacja działa cicho i sprawnie, tryb auto jest całkowicie wystarczający nawet dla wymagajacych pasażerów
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Autem bardzo wygodnie podróżują 4 dorosłe osoby. Zarówno z przodu jak i z tyłu miejsca na fotelach i kanapie jest dużo. Z tyłu nie musimy się martwić co zrobić z nogami. Po prostu jest wygodnie. Za kierownicą jednym ciurkiem przejechałem 1200km (autostradami) i po zakończeniu podróży byłem w całkiem dobrej kondycji fizyczno-psychicznej.
4,0
Wyciszenie
Do prędkości 100 km/h w aucie jest cichutko. Powyżej 130 km/h robi się głosniej, dają o sobie znać boczne szyby (nie są wyciszone) słychać szum powietrza ale nie jest to irytujące. Nadal można słuchać radia i spokojnie rozmawiać (nie podnosząc głosu)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto z tym silnikiem (HDi 160KM) jest oszczędne, moje średnie zużycie paliwa na 21000km to 6,1l/100km (90% przebiegu poza miastem). W mieście pali około 7.2 -8.5 l/100km (Kraków w godz. 8.00-16.00)
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto warte swojej (niewysokiej) ceny. W Polsce panuje stereotyp, że "francuzy" nic nie warte, może dla tego cena nowych Peugeot'ów w salonach po uwzględnieniu dużych rabatów nie jest wysoka. Ten model udał się francuzom ( ciesz się dobrą opinią u Niemców i jest dużo droższy)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie brak. Nic nie piszczy nie trzeszczy, na tapicerce nie widać śladów użytkowania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 163KM 120kW
[l/100km]