Nie powiedziałbym, że jest doskonale, ale jest lepiej niż dobrze. Auto sprawia wrażenie luksusowego (i w sumie takie jest). Do tego reflektory LED i 19 calowe felgi... no palce lizać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeździ się bardzo przyzwoicie, dobrze wchodzi na obroty, momentu raczej też nie brakuje. Szkoda tylko, że to topowa wersja Peugeota - wypadałoby dorzucić chociaż ze 20-30 koni więcej (Mondeo ma 210 km w dieslu i 240 w benzynie). Szczerze mówiąc, 180 km to za mało jak na wersję GT. Jeśli producent czegoś z tym nie zrobi to moim kolejnym samochodem raczej nie będzie Peugeot - no chyba, że za 3 lata zdziadzieję ;-) Ale to MOJA opinia. Po prostu zawsze miałem szybkie samochody i w aucie spędzam naprawdę dużo czasu. Lubię mieć frajdę z jazdy. Ten silnik w zupełności wystarczy do pogonienia passatów i w ogóle 3/4 aut na drogach. Ale uważam, że to za mało jak na TOPOWĄ wersję Peugeota. Możemy się kłócić o gusta i guściki, ale zobaczcie na nowego 240 km diesla od VW. Czegoś takiego tutaj brakuje.
System Start&Stop działa świetnie; szczerze mówiąc bardzo się tego bałem, ale naprawdę działa rewelacyjnie - nigdy nie opóźnia startu
5,0
Skrzynia biegów
To jeden z najmocniejszych punktów: nie szarpie, precyzyjnie reaguje na pedał przyspieszenia; łopatek praktycznie nie używam, bo skrzynia naprawdę daje rade. Po włączeniu trybu Sport jest bardziej czuła, ale nie zmienia samochodu w rajdówkę - ale to uważam za plus, bo to auto nigdy rajdówką nie będzie. Naprawdę świetnie sobie radzi z tym silnikiem.
5,0
Układ jezdny
Bałem się, że na oponach 235/40/19 będzie się jeździć niewygodnie. Ale to nieprawda. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Auto jest BARDZO komfortowe - nawet na nierównej kostce kładzionej jeszcze przez Niemców jest bardzo fajnie. Jedyne do czego mógłbym się przyczepić to to, że przy wchodzeniu z duża prędkością w ciasne zakręty auto zaczyna gubić przyczepność. W końcu to GT, więc powinno pozwolić na więcej szaleństwa. Ale wg mnie nie jest to kwestia układu jezdnego, a tego, że auto waży prawie 1600 kg, więc masa jest tu przeszkodą, a nie układ jezdny. Dla przeciętnego zjadacza chleba w zupełności wystarczy. Dla kogoś, kto lubi przycisnąć też. Auto jest dosyć sztywne (dla mnie w sam raz), nie buja na bokach, nie nurkuje.
Komfort
5,0
Widoczność
Jedynym mankamentem są wycieraczki, a raczej ich ustawienia. Same pióra świetnie na razie się spisują, ale po włączeniu spryskiwaczy wycieraczki za długo machają. Spokojnie wystarczą 3 przesunięcia, aby pozbyć się wszelkiej wody to one machają 5 razy, przerwa i jeszcze 1. Powoduje to rozmazanie szyby i skraca żywotność piór bo za 4 i 5 razem już słychać, że haratają o szybę - jeśli można to jakoś inaczej ustawić to byłbym przeszczęśliwy. Kolejna sprawa to zbiornik na płyn do spryskiwaczy - to jest porażka. Zbiornik mieści 3 litry! może z delikatnym haczykiem, ale na pewno nie więcej niż 3,5 l. To stanowczo za mało, a do tego uwaga... nie ma czujnika poziomu tego płynu. W 508-ce przed liftem taki czujnik był. Tutaj brak płynu był dla mnie dużym zaskoczeniem, bo auto o tym nie poinformowało. A do tego płynu mieści się niewiele, więc co chwilę muszę to sprawdzać. Szczerze mówiąc do głowy mi nie przyszło, że czujnika może nie być.
Kamera cofania daje radę nawet w nocy. Szkoda tylko, że linie na wyświetlaczu nie ustawiają się względem położenia kierownicy obrazując "gdzie wylądujemy".
No i reflektory LED. Są dużo lepsze niż ksenony, mimo że nie są skrętne. To najlepsze światłą z jakich miałem możliwość korzystać. Dodatkowo świetnie podświetlają znaki z bardzo daleka i mają charakterystyczną fioletową barwę. Wygląda to super.
5,0
Ergonomia
Kurczę jakość użytych materiałów jest świetna. Mięciutkie plastiki, nic nie skrzypi ani nie trzeszczy. Skóra wykończona piękną czerwoną nicią. No po prostu coś pięknego. Każdy kto wsiada jest pod wrażeniem.
Funkcja zapamiętywania położenia foteli to rewelacja. Ale żona ciągle narzeka, że jej nie wygodnie. Szczerze mówiąc każdy kto siada na fotelu pasażera zaczyna mieszać ustawieniami, więc coś może w tym jest. Problemem jest dla mnie jedynie krótki zakres ustawień kierownicy - ale to już naprawdę wybrzydzam, bo tego mi brakuje w każdym samochodzie, którym jeżdżę.
Za mały schowek w podłokietniku i kto do diabła wymyślił tam port USB? Idealnie, żeby wyłamać pendrive wkładając tam portfel... No i klapa bagażnika jest niedopracowana - jeśli pada deszcz to po otwarciu klapy część wody ląduje w bagażniku - w moim przypadku najczęściej na laptopie, to wkurza
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4-strefowa klima ratuje tyłek w upalne dni. Podgrzewanie przednich foteli to super sprawa i w końcu te pokrętła są w widocznym miejscu - brawo, bo w 208 żeście się nie popisali ;-)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogrom. Naprawdę, miejsca jest bardzo dużo. Bagażnik niewiele mniejszy niż w kombi (oczywiście niższy, ale i tak obszerny). Trzydrzwiowa szafa z Ikei się zmieściła po złożeniu tylnych foteli.
5,0
Wyciszenie
DOSKONAŁE. Naprawdę. Auto posiada podwójne szyby, więc poziom wyciszenia jest na najwyższym poziomie. Przy 3,5-4 tys obrotów bardzo fajnie słychać silnik, ale przy 160 km/h na autostradzie jest bardzo spokojnie. Nawet przy 200 można swobodnie rozmawiać, chociaż oczywiście słychać już szum wiatru.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
8.2 - 8,5 litra jakbym nie jeździł, ale mam raczej ciężką nogę. Co prawda zazwyczaj jeżdżę po autostradzie (160 km/h na tempomacie). Nigdy nie uprawiam ecodriveingu, więc prawdopodobnie spalanie w okolicach 7,5 l jest do osiągnięcia przy spokojnej jeździe. Ale pamiętajcie, że to automat i waży 1575 kg .
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest OK. Auto na full wypasie jest do wzięcia za 135-140 zł. Brakuje mi tylko wodotrysków, za które z miła chęcią bym zapłacił: aktywny tempomat, asystent parkowania itp. Trochę wstyd, żeby w 308 to było, a w 508 nie...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 7000 km nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 7000 km nic się nie dzieje.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 BlueHDi 180KM 132kW
[l/100km]