Zawieszenie
: Halasliwe, czesto do popraweknokolice amortyzatorow. Drobne awarie navi i HUD
4,0
Całokształt
Samochód jako całość calkiem dobry choć tak jak kazdy inny ma swoje wady. Jako auto rodzinne w swoim przedziale cenowym chyba najlepszy. Dostajemy dobrego diesla, trochę przestrzeni bagazowej, przyzwoite wyciszenie i dobre wyposażenie. Ja jednak nieco zaluję, ze nie dolozylem do Zafiry C
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry 2.0 HDI. Mimo przebiegu 275 tys km nie bierze nawet grama oleju, pali na dotyk i ladnie mruczy. Moj egzemplarz ma podniesioną moc do 200KM co nie niesie tu negatywnych skutków.
5,0
Skrzynia biegów
Nie ma problemów, zadnego haczenia itp. Kazde z przełożeń wchodzi precyzyjnie.
4,0
Układ jezdny
Sztywny układ jezdny daje pewne prowadzenie choc uklad kierowniczy nieco gumowaty. W tym aucie moglo byc jednak troche bardziej komfortowo.
5,0
Karoseria
Karoseria ok, dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Peoblem z ogranicznikami drzwi, które lubią strzelać. Wystarczy je obrócić wiec w 5 minut problem na jakis czas rozwiązany.
Komfort
4,0
Widoczność
Z jednej strony duze przeszklenie ale szyba czołowa poprowadzona nisko i lusterko wsteczne zawsze zasłania mi pewien promien gdy skręcam w prawo i muszę się schylać by zobaczyć więcej.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką, dobry zasięg i prosta obsluga zarowno radiem ( z kierownicy i ręką do radia ) czy do tempomatu. Jest bardzo dobrze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze choć uklad klimatyzacji ma zaledwie 450g.
Ogrzewanie równiez prawidlowe i szybko nagrzewa kabinę.
Odnośnie chlodzenia to kolejny minus dlugo i nisko prowadzonej przedniej szyby bo klimatyzaxja chlodzi ale kokpit sie mocno grzeje od slonca, zawsze caly w promieniach. Promienie padają rownież na nogi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niby minivan a wsiadanie chyba najgorsze w segmencie, zawsze zahaczam o uszczelki przy slupku. Muszę tez mocno schylić glowę przy wsiadaniu bo nisko poprowadzono górny otwor drzwi przednich. Zajmowanie pozycji zblizone nieco do zupelnie niskiego, klasycznego auta.
Po zajęciu pozycji sporo miejsca na nogi. Zniwu nisko wyprowadzona i dluga czolowa szyba powoduje, ze szuram często głową o słoneczniki.
Wyprofilowanie boczkow drzwi, z oanelem stwrowania szybami trochę za wysoko w stosunku do podlokietnikow, w czasie jazdy niewygodnie dla lewej ręki.
Siedziska nieco twarde ale dobrze trzyma na boki i latwo zająć wygodną pozycję. Niestety lrzy moich ustawieniach mam zawsze zaslonięte kierownicą liczniki. Mogli je umieścić nieco inaczej.
Drugi rząd siedzeń to sporo miejsca choć siedziska jakby małe, dziecięce. Niby wsiadam ale nie jest to dla doroslego jakis komfort. Do tego rozkladane stoliczki w oparciach przednich foteli umocowane bardzo nisko. Po rozłozeniu praktycznie dotykają ud doroslego czlowieka. Dla dzieci znośnie.
Poza tym podlokietniki, kilka schowków i w sumie dobrze choc nie idealnie.
4,0
Wyciszenie
Do 100kmh jest bardzo dobrze. Powyzej tej prędkości slychać gwizd z uszczelek, z relingów ( mam wersję z panoramą ).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie nie mialem bardzo drogich usterek. Częsci nie sa drogie na tle innych marek. Koszty serwisu na dobrym poziomie choc mogą się zdarzyc drobiazgi, ktore przez mocne poupychanie silnika i osprzętu pod maską, podniesie koszty naprawy.
4,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie trudno o lepszego minivana, konkuruje ze Scenic. Touran czy Zafia są drozsze i to odczuwalnie. Jednak tu dostajemy auto, ktore wcale nie jest gorsze niz Touran, z dobrym silnikiem diesla i niezle wykonanym.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Srednio, od lat w 2.0 hdi padajace stopki i podkladki wtryskiwaczy. W wersji z HUD i nawigacją te obie wynagaja co jakis czas demontażu i chocby smarowania prowadnic. Bez tego lubia się blokowac.
Jak wiekszosc uzytkownikow do wymiany poduszka amortyzatora. Do tego grzechoczace amortyzatory z tylu choc sprawne. Ograniczniki drzwi itp.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic powaznego się nie stalo. Ale taki drobiazg jak przedmuch na uszczelce przy turbo czy cokolwiek z co jest do dokręcenia z tylu silnika to niestety wymaga jego wyjęcia lub przechylenia. Ciasno.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
[l/100km]