Drugi właściciel, auto zakupione przy przebiegu 195 tys. Sam zrobiłem nim przeszło 100 tys. w 4 lata. Wspaniałe auto rodzinne. Przestronne, osobne fotele oraz brak pod nogami w środkowym siedzeniu wystającej komory, co czyni środkowy fotel również użyteczny dla dorosłej osoby. Dobrze sprawuje się na długiej trasie. Moc silnika 150 KM jest adekwatna do masy samochodu. W jednostkach z silnikiem 1,6 wydaje mi się, że za słaby przy pełnym obciążeniu. Pierwszy problem pojawił się przy przebiegu 250 tys. w skrzyni biegów do wymiany łożysko przenoszące napęd. Skończyło się autoholowaniem. Koszt wymiany łożyska w miarę przystępny. Niestety po przekroczeniu 300 tys. zaczęły się wydatki. Zgodnie z przewidywaniami mechanika po tym przebiegu do wymiany dwumasa i filtr DPF do czyszczenia, oraz wymiana zbiornika płynu DPF taniej wyniosła w oryginale niż bez gwarancji zbiornik "po regeneracji". Przy okazji wymiany dwumasy warto oczywiście wymienić sprzęgło przy takim przebiegu to też uczyniłem. Na chwile obecną autko mam nadzieję zrobi następne 300 tys. już bez większego wkładu finansowego. Silnik 2.0 jest znakomity i po 8 latach eksploatacji nie "bierze" oleju.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 150 KM wspaniała jednostka, niezawodny i mocny.
4,0
Skrzynia biegów
Niestety po 250 tys. łożysko przełożenia napędu do wymiany.
5,0
Układ jezdny
Bez uwag, dobrze trzyma się drogi. Zgodnie z instrukcją wymieniane klocki i tarcze w odpowiednim czasie czynią samochód bardzo bezpiecznym. W moim egzemplarzu dobrze wyregulowana zbieżność i bez problemu dobrze się prowadzi. Również wspomaganie kierownicy bardzo dobrze wyważone.
5,0
Karoseria
Po 8 latach eksploatacji tylko drobne odpryski na klapie silnika wręcz nie widoczne z daleka. Bez uwag.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, jak na minivan wysoko się siedzi i nie ma problemu z widocznością. Lusterka duże bardzo dobrze obejmują całą widoczność do tyłu. Lusterko w kabinie automatycznie przyciemniane, co daje duży komfort podczas jazdy w nocy.
4,0
Ergonomia
Super komfortowa jazda na długich trasach . Drobny minus, brak w odpowiednim miejscu podstawki na kubek. Przydatny tempomat pod ręką, oraz pozostałe sterowanie przyciskami przy kierownicy, pozwala swobodnie i intuicyjnie korzystać w czasie jazdy bez odrywania uwagi od jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima bardzo wydajna, dwustrefowa. Czy to lato czy zima, bez problemu po odpaleniu szybko odczuwamy jej działanie. Zarówno przy klimie i mechanicznym nagrzewaniu działa bardzo sprawnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Super ekonomiczne siedzenia, każde z osobna przesuwane z możliwością odchylenia do tyłu.
5,0
Wyciszenie
Samochód dobrze wyciszony, drobna różnica w przenoszeniu odgłosu kół między zimówkami , a letnimi. Swobodnie można prowadzić rozmowy z osobami w drugim rzędzie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Małe spalanie, przy większych naprawach niestety części oryginalne trochę drogie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry stosunek jakości i wyposażenia samochodu do ceny. W innych modelach trzeba dopłacić za komfort.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeba się liczyć, że po 250 tys. km zaczną się naprawy. Nie wiem jak przy samochodach eksploatowanych w mieście, czy okres ten się nie skróci. Ja użytkowałem głównie w długich trasach. Warto dbać o klimę i filtry co roku. Po dłuższej eksploatacji niż rok, odczuwalny brzydki zapach w kabinie. Od tego czasu co roku ozonuję i czyszczę klimę.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wspomniałem, usterki się zdarzają. Kwestia eksploatacji i wykonywania prac i przeglądów zgodnie z instrukcja. Wymiana rozrządu co 80 tys. dwumasa, DPF, kontrola skrzyni biegów i sprzęgła itp. Pewnie długo autko posłuży. Dodatkowo system czujników ABS i hamulców czuły na dużą wilgotność. Potrafi się zapalić kontrolka ABS bo jeździe w silnym opadzie. Po przeschnięciu samochodu kontrolka gaśnie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
[l/100km]