Silnik
: Bardzo udany zakup, doskonale się sprawdza w roli samochodu rodzinnego - polecam wszystkim którzy boją się "francuza".
5,0
Całokształt
Jest to mój jedenasty samochód, trzeci typu VAN i mogę jak na razie wyrażać się o nim tylko w samych superlatywach. Kupiony jako używany w 2015 roku sprowadzony bezwypadkowy z Belgii z udokumentowanym przebiegiem 160000 km. Mam praktycznie topową wersję (brakuje tylko skórzanej tapicerki) z jedynie słusznym
silnikiem do tego auta 2,0 HDI. Dodam, że kupiłem ten samochód trochę z ciekawości, a trochę z przekory aby sprawdzić głupie (już teraz wiem) opinie o "francuzach". Teraz mogę stwierdzić, że to najbardziej niedoceniane samochody, a opinie o nich tworzą ludzie którzy ich po prostu nie znają. Generalnie ja się cieszę bo dzięki temu bo mogę za dobre pieniądze kupić fajny, młody, dobrze wyposażony samochód którym pojeżdżę parę lat.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kocham diesle i nawet nie patrzyłem na benzyniaki, ale ten 2.0 hdi przerósł moje oczekiwania. To zdecydowanie najlepszy diesel w tej klasie- cichutki, ekonomiczny, zapewnia fajnego kopa przy wyprzedzaniu i do tego bezawaryjny. SUPER!
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana, miękka zmiana czego chcieć więcej.
4,0
Układ jezdny
Po zakupie wydawało się twarde i nieco hałasowało ale oba problemy zostały wyeliminowane przez wymianę amortyzatorów. Okazało się przy tym, że części są tanie i ogólnie dostępne.
Komfort
5,0
Widoczność
Po w/w wymianie poczucie komfortu zdecydowanie wzrosło, plus ogólnie b. dobre wyciszenie, bogate wyposażenie, przestrzeń i ergonomia. Mogę powiedzieć, że bardzo lubię jeździć tym samochodem.
4,0
Ergonomia
Przydało by się kilka schowków na drobiazgi i lepsze uchwyty na kubki, tych na większe przedmioty jest mnóstwo plus olbrzymi bagażnik. Siedzenia przednie wygodne, tylnych osobiście nie testowałem, ale dzieci nie narzekają.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie grzeje w lecie chłodzi - co chcieć więcej. Plus za oddzielną regulację na tylnych siedzeniach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mimo że miałem już dwa minivany ten jest najprzestronniejszy i z przodu i z tyłu, do tego wielki ustawny bagażnik - tego szukałem.
5,0
Wyciszenie
Mam dodatkowy pakiet grubszych szyb akustycznych i może dlatego subiektywnie auto jest bardzo dobrze wyciszone. Do prędkości rzędu 140-150 km/h można rozmawiać bez podnoszenia głosu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zaskoczony jestem poziomem zużycia paliwa 6-6,5l/100 km to poziom aut miejskich z małymi silnikami a 5008 to wygodny samochód z mocnym silnikiem i wagą ok 1600 kg. Ceny części na poziomie popularnych marek a awaryjność jest jego mocną stroną - szwankują drobnostki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeżeli ktoś szuka samochodu tej klasy to jest to zdecydowanie najlepszy wybór - gorąco polecam.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniłem po zakupie uszkodzony czujnik parkowania, przeczyściłem zawór EGR, uzupełniłem poziom płynu FAP, przepaliło się kilka żarówek - sama eksploatacja.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wspomniałem wyżej o wymianie kompletu amortyzatorów. Skusiłem się na tą operację po lekturze forum, bo na wszystkich badaniach diagnostycznych ich sprawność wychodziła na poziomie 60-80%. Teraz cieszę się cichą pracą zawieszenia i lepszym resorowaniem
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
[l/100km]