Raczej udany samochód, spełniający moje oczekiwania.
Dość dobrze wykonany, przestronny, ekonomiczny i cichy. Poza tym mnie się po prostu podoba. Jego linia, szczególnie z profilu jest pełna smaku. Ale o gustach się nie dyskutuje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niezwykle cichy, oszczędny, dający prawdziwą przyjemność z jazdy.
Żadnych wibracji, drgań czy klekotu. Niewielka turbodziura nie uprzykrza życia. W miarę elastyczny, lecz przy takiej mocy i wadze auta rewelacji się nie spodziewałem.
4,0
Skrzynia biegów
Zestopniowana tak sobie, nie jestem pewien, czy 6 biegów w tym aucie to nie za dużo.
Lewarek chodzi w miarę płynnie, wsteczny na szczęście bez problemów.
3,0
Układ jezdny
Rozczarowanie.
Zawieszenie głośne i twarde. Tylko na dobre drogi.
Na nierównościach przy szybszej jeździe podskakuje jak piłka.
Nie buja się za to na boki, trzyma się jakby kij połknął.
3008-ka zdecydowanie bardziej komfortowa, choć to przecież ta sama płyta podłogowa.
Komfort
4,0
Widoczność
Niby dobrze, ale....słupki swoje robią. Trzeba uważać. Zagłówek fotela pasażera wchodzi w okno za słupkiem środkowym więc dodatkowo ogranicza widoczność z prawej strony.
Za to świetne lusterka, mała martwa strefa.
3,0
Ergonomia
Należy Peugeotowi dokopać za beznadziejną konsolę środkową. Być może ma ona swoich zwolenników, mnie jednak strasznie przeszkadza. Autko jest wewnątrz szerokie, ale te badziewie zabiera mu sporo miejsca. No i w sumie to nie wiadomo czemu ta konsola ma służyć?
Dźwignia zmiany biegów nienaturalnie wysoko. Schowek po stronie pasażera-jakaś kpina projektantów, dźwignia regulacji fotela kierowcy mało wygodna.
Przednie fotele całkiem wygodne, tylne nieco mniej.
Automatyczny hamulec ręczny w poręcznym miejscu, ale brak możliwości przełączenia na stałe w tryb manual, a szkoda.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tegoroczne 40-sto stopniowe upały wytrzymał celująco. Wentylatory kręcą się w miarę cicho, są przy tym dość wydajne. Nawiewy w słupkach na drugi rząd siedzeń, świetne rozwiązanie.
Klima manualna, właściwie jeżdżę na tych samych ustawieniach. Nie zauważyłem skoków temperatury.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dałbym 5 gdyby nie ta nieszczęsna konsola.
Autko w środku szersze niż w Mondeo, lecz tego specjalnie nie widać. Dużo miejsca na wysokości kolan, nad głową też luzik. Przy wzroście 188cm prawie o nic się nie obijam.
Pedał sprzęgła nieco za blisko hamulca, czasem kopię się po kostkach.
Pasażerowie nie powinni narzekać. Sporo miejsca na kolana, można swobodnie rozłożyć stolik.
Bardzo przestrzenny bagażnik z możliwością jego powiększenia przez przesunięcie foteli drugiego rzędu.
5,0
Wyciszenie
To jest to co mnie urzekło zaraz po silniku.
Jadąc 130-140km/h można swobodnie rozmawiać, silniczek przyjemnie mruczy. Opcja w radiu powodująca wzrost natężenia dźwięku w miarę wzrostu prędkości-wyłączona, nie jest potrzebna.
W wersji z akustycznymi szybami, wrażenia jeszcze lepsze. Takie miałem w testowanej 3008-ce.
Szum powietrza bardzo umiarkowany.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W założeniach miało być to auto oszczędne i takie jest. Pali tyle ile deklaruje producent.
Komputer pokazuje średnie spalanie ok. 5,2 l.
Na trasie, przy 90 km/h pali 4, przy 120 ok. 5,5.
Na pełnym baku robi średnio 1150 km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wersja Access za 70 tys. Uważam, że było warto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem zapiszczy mechanizm przedniej szyby.
Pokrętło zmiany kanałów w radiu chyba działa odwrotnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oby tak dalej
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi FAP 115KM 85kW
[l/100km]