Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 5008 I Minivan

Gajowy, 9 miesięcy temu
Silnik 1.6 e-HDi FAP 115KM 85kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 237 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 5008 I Minivan 1.6 e-HDi FAP 115KM 85kW od 2011 - Oceń swoje auto
4,64
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Zawieszenie
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Nie rozumiem tak niskich ocen tego modelu. Generalnie uważam że jest to bardzo udane auto, może nie pozbawione wad ale które auto ich nie ma.... Samochód kupiłem z pewnego źródła z przebiegiem 220 tyś km do dnia dzisiejszego zrobiłem 17 tyś km. Porównuje ten samochód do moich poprzednich minivanów: VW Touranem 1,9 tdi oraz Fordem Galaxy 2.2 tdci. Według mojej oceny Peugeot jest tak pośrodku, lepszy od VW odrobinę gorszy od Forda ale jest to moja subiektywna ocena może gdyby Ford był z gorszym silnikom postawił bym znak równości przy obu modelach ale od początku. Peugeot jest tani w utrzymaniu bardzo mało piali oraz ma bardzo tanie części w porównaniu do w/w modeli. Świetnie się nim podróżuje w trasie. Idealne autko na wspólne rodzinne wypady. Jeżeli ktoś potrzebuje taniego rodzinnego samochodu do zdecydowanie polecam z tym silnikiem może nie jest demonem prędkości ale rekompensuje to spalaniem i fajną kulturą pracy. Nawet ładnie się zbiera do 100 km/h jak na taką moc. Peugeot świetnie się prowadzi ma bardzo precyzyjny układ kierowniczy, nie buja samochodem na boki jak w niektórych minivanach. Posiadam wersje e-hdi z filtrem FAP i jest pod wrażeniem jak bezproblemowy jest to system w końcu zapomniałem o filtrze częstego stałych. W Touranie i w Galaxy musiałem pamiętać żeby nie gasić auta w trakcie wypalania i co jakiś czas o ok 400-500 km przegonić samochód na wysokich obrotach. Peugeot 5008 to bardzo dobry rodzinny samochód, zdecydowania polecam wszystkim, którzy chcą mieć taniego w eksploatacji minivana.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny. bardzo miękko pracuje. W samochodzie praktycznie go nie słychać . Niską moc rekompensuje spalanie. Warto się przejechać przed zakupem ja przesiadałem się z Forda Galaxy 2.2 tdci 175 km wiec różnica byłą olbrzymia ale przestało mi to przeszkadzać po pierwszym tankowaniu auta :) Na moje potrzeby wystarcza. Jadąc całą rodzinką na wakacje 2+2 z pełnym bagażnikiem bez problemu można się żwawo poruszać ale nie jest to demon prędkości.
4,0
Skrzynia biegów
Nie rozumiem negatywnych opinia dot. skrzyni biegów MCP. Należy pamiętać ze jest to zautomatyzowana skrzynia jednosprzęgłowa (półautomat). Komputer/robot za nas zmienia biegi. Trzeba się przyzwyczaić że komputer robi to wolniej jak w klasycznej skrzyni hydrokinetycznej. Dla niektórych może to być wada wiec warto przejechać się autem z tego typu skrzynią przed zakupem. Nigdy mi się nie zdarzyło żeby komputer zamotał się podczas zmiany biegów. Nie miałem żadnych problemów ze skrzynią, ważne żeby na czas zmieniać olej ewentualnie co jakiś czas wykonać adaptacje skrzyni biegów. Poprzedni właściciel wymienił kompletne sprzęgło wraz kołem dwumasowym przy przebiegu 197 tyś km.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny rewelacyjny, auto jest dość sztywne dzięki temu świetnie trzyma się w zakrętach i nie buja jak w niektórych minivanach. Precyzyjny układ kierowniczy daje frajdę z jazdy.
5,0
Karoseria
Pełen ocynk + plastikowe elementy karoserii powodują że problem rdzy nie istnieje.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, w każdym kierunku, jedynie patrząc do tyłu miedzy słupkiem C i D jest trochę gorzej. Peugeot 5008 posiada rewelacyjne lusterka boczne, które są duże jak w busie, takie lusterka chciałbym mieć w każdym samochodzie, lusterka obejmują w pionie całą wysokość samochodu, spokojnie można cofać tylko i wyłącznie przy użyciu lusterek.
4,0
Ergonomia
W tym aspekcie też jest bardzo dobrze. Pozycja za kierownicą powoduję że nie czuć zmęczenia na długich trasach. To jest mój pierwszy "Francuz" i z początku sceptycznie podchodziłem do charakterystycznych dla grupy PSA manetek przy kierownicy do obsługi radia, tempomatu. Bardzo szybko zrozumiałem że obsługa i ergonomia tych manetek jest bardzo intuicyjna i pozwala swobodnie ich używać w czasie jazdy. Według mojej oceny Peugeot 5008 ma też dwie duże wady: Pierwsza to brak uchwytów na kubki. W aucie są 3 uchwyty z czego 1 jest w tunelu środkowym (nie wiem czy jest wstanie coś utrzymać) a 2 pozostałe są w przestrzeni bagażowej. Dobrze że na allegro można dokupić dedykowane do tego modelu uchwyty co nie zmienia faktu ze tego typu rodzinny Minivan powinien mieć co najmniej 4 uchwyty. Druga wada to schowki w podłodze pasażera w drugim rzędzie. Zarówno w Volkswagenie jak i w Fordzie zamknięcie były tak wykonane że dorosła osoba mogła chodzić i nic się nie działo. W Peugeocie wystarczy ze dziecko stanie na klapie schowka i wpada do środka, momentalnie się zapadaj. Brakuje jakiegoś wzmocnienia pokrywy lub wypełnienie pianką schowków. Za to zdecydowanie na plus bagażnik, nie chodzi mi o jego wielkość ale o ergonomie tzn. za schowki w podłodze (mam wersje 5 osobową) oraz za latarkę. Jest to bardzo fajne rozwiązanie, które często wykorzystuję. Na plus trzeba zaliczyć możliwość montażu trzech pełnowymiarowych fotelików w drugim rzędzie siedzeń oraz to że każde z 3 siedzeń posiada system isofix.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zdecydowanie w tej kategorii Peugeot zasługuje na ocenę 5. Bardzo szybko się rozgrzewa, po przejechaniu paru kilometrów zaczyna dmuchać cieplnym powietrzem. Klimatyzacja też bardzo sprawna i wydajna. Na plus można zaliczyć możliwość włączania i wyłączania oraz regulacje nadmuchu na 2 rząd siedzeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj bez fajerwerków takie solidne 4. Peugeot niczym się nie wyróżnia na tle innych minivanów, przestrzeni jest w sam raz. Mogę go tylko porównać do VW Tourana są podobnej wielkości, w Turanie miałem wrażenie że z tył jest więcej miejsca, za to w Peugeocie dzięki dużemu przeszkleniu ma się wrażenie wielkiej przestrzeni. Ford Galaxy ze względu na swoje gabaryty miał dużo wiecuje miejsca w środku.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie rewelacyjne, silnika praktycznie nie słychać. Przy prędkości 90 -110 km/h jest niesamowita cisza w samochodzie, natomiast przy prędkościach autostradowych 120 -140 km/h można spokojnie rozmawiać , słychać tylko delikatny szum. Zdecydowanie jest to najcichszy samochód jaki do tej pory miałem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autko jest bardzo tanie w utrzymaniu. Średnie zużycie paliwa 6,25 l/100 km z ostatnich 10 tys. km. W trasie jadąc 110 km/h pali poniżej 5 l/100 km. Rodzinny wypada w góry ok 450 km w jedna stronę 5,8 l/100 km. Najlepsze spalanie jakie udał mi się osiągnąć wyniosło 5,52 l/100 km. Najgorsze jeżdżąc gównie jazda miejska zimą wyniosło 8,21 l/100km. Ceny cześć w porównaniu do moich poprzednich samochodów
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry stosunek ceny do jakości i wyposażenia samochodu. Generalnie dałbym 5 gdyby nie szwankując wyświetlacz nawigacji oraz żyjące własnym życiem radio. Ford miał podobne dolegliwości. Pod tym względem VW był najlepszy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tak jak pisałem wyżej gdyby nie problem z radiem i wyświetlacz nawigacji dałbym 5 gwizdek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek. Posiadam auto od prawie roku i do dnia dzisiejszego wymieniłem w nim tylko elementy eksploatacyjne, plus dokupiłem komplet opon letnich.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 e-HDi FAP 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 5008 I Minivan