Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 5008 I Minivan

Jacek, 8 lat temu
Silnik 1.6 VTi 120KM 88kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 173 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 5008 I Minivan 1.6 VTi 120KM 88kW od 2009 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Samochód ma 10cm więcej niż Focus II kombi, a miejsca jest mnóstwo!
4,0
Całokształt
Mam go na razie 2 miesiące, ale jestem bardzo zadowolony. Idealnie wpasowuje się w potrzeby mojej rodziny. Do wyboru były egzemplarze z jednostkami THP i VTi - z rozmysłem wybrałem wersję wolnossącą. Liczę na bezproblemową eksploatację. Więcej szczegółów w poszczególnych kategoriach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wybrałem ten silnik świadom jego zalet i wad. Jeżdżę raczej spokojnie, około 15 000 km rocznie, także nie zwracam aż tak uwagi na spalanie. Liczę natomiast na spokojną i bezproblemową eksploatację w porównaniu do poprzedniego samochodu który miał silnik diesla. Wracając do jednostki - jest to typowy silnik wolnossący o 16 zaworach, ożywia się dopiero w górnym zakresie obrotów. Maksymalny moment w okolicach 4000obr/min, odcinka przy 6500. Raczej do spokojnej jazdy. Wtedy odwdzięczy się ciszą i w miarę niskim spalaniem. Mechanik zalecił jedynie skrócić okresy wymiany oleju i filtrów z 30 do 15 tysięcy (lub raz do roku przy niższych przebiegach). BARDZO WAŻNE - ten silnik nie toleruje nieoryginalnych filtrów oleju i samego oleju. Należy lać zalecany Total Ineo ECS 5W30 i używać oryginalnego filtra oleju. Zamienniki są wykonane nieco inaczej, przez co nie jest utrzymywane odpowiednie ciśnienie oleju, co podobno odbija się na żywotności mechanizmu zmiennych faz rozrządu. Sam rozrząd w miarę bezobsługowy - na łańcuchu. Kultura pracy na wysokim poziomie, na postoju silnika praktycznie nie słychać. Pomimo niewielkiej mocy w stosunku do masy daje radę - na A4 pod Górę św. Anny bez problemu utrzymuje zadane na tempomacie 120-130km/h przy 4 osobach z bagażem.
3,0
Skrzynia biegów
Daję "przeciętnie" ze względu na brak 6 biegu, bardzo odczuwalny przy jeździe autostradowej. 130km/h oznacza około 4000obr/min co może być męczące na dłuższą metę. Sama skrzynia pracuje precyzyjnie, skok lewarka nie jest zbyt długi, biegi wchodzą gładko. Pomimo zaleceń producenta żeby nie wymieniać oleju, ja profilaktycznie zmieniłem tuż po zakupie (169000km przebiegu) olej na Motul 75W80 - koszt niewielki a głowa spokojniejsza.
4,0
Układ jezdny
Przesiadłem się z Focusa II więc nie podzielam zdania innych o tym, że samochód jest za twardy. Owszem, nie jest to francuska kanapa, ale to dobrze - samochód jest stabilny w zakrętach, na autostradzie prowadzi się pewnie. Odczuwalne są jedynie krótkie poprzeczne nierówności - wtedy tył staje się nerwowy, no ale pod spodem mamy belkę sketną a nie wielowahacz. Trochę zbyt mocne wspomaganie kierownicy, mogłoby być o 1/3 mniejsze (albo mieć różne programy wspomagania do wyboru tak jak miał Focus). Ze względu na dużą powierzchnię boczną samochód jest podatny na boczne podmuchy wiatru - trzeba mieć to na uwadze. Ogólnie jestem zadowolony i nie mam się do czego przyczepić.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra - parkuje mi się tym łatwiej niż Focusem kombi! Duże powierzchnie szyb robią różnicę. Jedyny mankament to grubość słupków A - trzeba uważać przy skrętach np. w prawo, gdyż są w stanie zasłonić pieszego. Panoramiczny dach jest super - dzieciaki zachwycone, a kabina wydaje się jeszcze przestronniejsza.
4,0
Ergonomia
Bez problemu przestawiłem się z obsługi Forda. Wszystkie przełączniki pod ręką, umiejscowienie włącznika tempomatu pod kierownicą uważam za lepsze niż na kierownicy - wystarczy trochę poćwiczyć (jak w każdym samochodzie) i można bez problemu obsłgiwać go samymi palcami mając dłoń ułożoną na kierownicy. Lewarek umieszczony wysoko pod ręką, mogę przełączać biegi bez odrywania łokcia od podłokietnika. Jedyny minus to zbyt mała regulacja wzdłużna kierownicy - mam prawie 1,90m i kiedy ustawię fotel to brakuje 2-3cm żeby ułożyć nadgarstek na szczycie wieńca kierownicy. Poza tym super. Peirdoły w stylu uchwyty na kubki mnie nie interesują więc nie oceniam.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawnie grzeje i odparowuje szyby, w lato jeszcze nie testowałem. Przy dużych mrozach polecam zasłaniać szklany dach roletą - w samochodzie szybciej robi się ciepło i nie "ciągnie" chłodem z góry. Nawiew w słupkach B na drugi rząd siedzeń super - dzieciom też szybciej ciepło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest wyśmienicie. Miejsca dla 5 osób jest aż nadto. Każdy fotel drugiego rzędu można osobno przesuwać i pochylić oparcie (tzw. "ustawienie komfortowe"), także przy odrobinie chęci nikt nawet nie będzie się dotykał ramionami. Trzeci rząd siedzeń dla osób do 1,60m wzrostu. Bagażnik przy 5 miejscach olbrzymi, przy 7 jest problem, chociaż i tak z dwie torby podróżne się zmieszczą. Dla mnie ideał.
5,0
Wyciszenie
Może to przez to, że jeżdżąc 5 lat dieslem trochę ogłuchłem, ale oceniam wyciszenie jako doskonałe. Silnik cichutko szumi, przy ostrzejszym traktowaniu mruczy, szum wiatru minimalny. W moim egzemplarzu na razie żadne stuki z zawieszenia nie są słyszalne. Ogólnie super.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie nie mam zbyt wiele do powiedzenia, pakiet ubezpieczeń w normalnej cenie, pojemność niewielka więc OC nie było zbyt drogie, części również z tego co widzę są tańsze niż do Forda. Na razie OK.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj Peugeot bije niemieckie i japońskie marki na głowę. Za tak wyposażony i przestronny samochód dałem tyle, co za rok młodsze kombi segmentu C z połową tego wyposażenia. Jakość materiałów w środku bardzo dobra - deska miękka, na boczkach welur i chrom, chrom dookoła nawiewów i zegarów. Do tego wyposażenie - wszystkie systemy bezpieczeństwa, komplet poduszek i kurtyn (dla wszystkich 3 rzędów siedzeń!), pełna elektryka, szklany dach, dwustrefowa klimatyzacja, czujniki parkowania, czujnik zmierzchu, czujnik deszczu itp. Jest doskonale.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic, ale zrobiłem dopiero 4000km. Wszystko działa jak należy. Wymieniłem tylko płyny eksploatacyjne (wszystkie), świece i filtry i tyle.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej, zbyt krótko posiadam samochód. Na razie nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VTi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 5008 I Minivan