Codzienne dojazdy do pracy, na zakupy, czasem na wakacje i weekendowe wypady z dwójką dzieci nie stanowią wyzwania dla tego samochodu.
Odpala zawsze, klima działa zawsze, wszystkie systemy ok
Wrażenia
4,0
Silnik
4 (nie 5) gwiazdki za dopalanie FAP i związane z tym denerwujące mikroprzerwy w pracy silnika (tzw pływanie mocy). Poza tym wad nie widzę. Mocy dość, ciągnie płynnie od 1250 obr/min nawet na 6 biegu, żadnej turbodziury
5,0
Skrzynia biegów
Nawet po przejechaniu 177000 km wciąz wchodzą bez zgrzytu i dokładnie tak ja powinny
4,0
Układ jezdny
Dość często wybija się na polskich drogach, na szczęście naprawa jest tania (~100 na koło wraz z robocizną), Jego charakterystyka zmusza do jazdy spokojnie, każde zawadiackie traktowanie samochodu nie napawa pewnością, aczkolwiek nigdy nie spowodował ataku serca. To tylko osubiektywne odczucie.
Komfort
2,0
Widoczność
Do tyłu bez czujników - nie da się zaparkować
Do przodu - nie wiadomo gdzie się kończy, i wiecznie porysowany zderzak, albo hokeje pourywane. Przykręcenie ich śrubami do zderzaka dopiero pomogło
4,0
Ergonomia
Obsługa klimatyzacji, zwłaszcza ustawienie nawiewu delikatnie nie w moim typie. Nawet po 4 latach trzeba na to patrzeć, więc oderwać oczy od drogi, co nie jest najlepsze. Pozostałe funkcje bez zarzutu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czasem klima nie domaga, zwłaszcz w upalne dni, gdy dach jest odsłonięty
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W sumie 4 przeciętne osoby (1.85) nie powinny mieć problemów ani z przodu ani z tyłu.Miejsca na bagaż też nie braknie
5,0
Wyciszenie
150km/h i wciąż można delektować się muzyką.
Hałas zaczyna się w okolicach 180 km/h. Ale jak wiemy ta prędkość w Polsce jest niedozwolana, albo bardzo droga
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie za ostatnie 70000 km - 6.67 l/100km. Minimalne na trasie Katowice - Warszawa i z powrotem - 4.2 l/ 100km. Minimalne zużycie jakie udało się uzyskać na dystansie większym niż 10 km to 3.4 l/100km .
Maksymalne (miasto)- 8,8 l/100km.
MAksymalne (trasa -> 3 rowery na dachu i prędkość 150 km) - 16 l/100km
Cena napraw za ostatnie 4 lata to 2900zł rocznie
Uznaję to za satysfakcjonujący wynik zwłaszcza, że gro napraw było robionych w ASO.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena jest niższa niż popularne u nas VW, a jakością nie odbiegają.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz odmówił posłuszeństwa (nie odpalił) - zamarzło paliwo w filtrze, ale to nie wina samochodu a paliwa.
Problem z żarówkami z w przednich reflektorach (przepalone konektory)
Pogarsza się jakość wyświetlacza w miarę nagrzewania samochodu (wada fabryczna)
Elektryka nie szwankuje wbrew powszechnym opiniom
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zgodnie z oczekiwaniami:
170000 - dwumasowe koło
160000 - EGR
120000 - płyn do FAP
Powyżej oczekiwań:
177000 - FAP wciąż poniżej 50%
177000 - Wtryski nie odbiegają od norm fabrycznych
177000 - Turbina nie odbiega od nonrm fabrycznych
Poniżej oczekiwań:
140000 - Sprzęgło
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
[l/100km]