NIE NIE i jeszcze raz NIE - odradzam zakup 407 - moze ladna , ale to wszystko co oferuje ,auto slabo wykonane - lepiej kupic VW/Audi/BMW moze starsze o kilka lat , ale jakosciowo bije na glowe francuzy. Jaka cena , taka jakość , wiecej info dalej.
Wrażenia
4,0
Silnik
2.0 HDi 136 KM - daje rade , ale bez szalu, oleju nie łyka, w duże mrozy po -10 kiepsko pali.
3,0
Skrzynia biegów
automat 4 biegowy - troszke wyczuwalna zmiana z 2 na 3 ale nie zawsze - ZF 4HP20 prosta i popularna , "tania" w ewentualnej naprawie
3,0
Układ jezdny
Twarde zawieszenie , dobrze trzyma na zakrętach , glosna praca zawieszenia , całkiem solidna trwałość.
Komfort
3,0
Widoczność
przod - slupki zaslaniaja widocznosc , tyl mala szyba i brak bocznych w bagazniku kombi powoduje ze trzeba uważać przy cofaniu , o czym bolesne sie przekonałem walac w poprzeczkę trzepaka...
4,0
Ergonomia
Nie mam uwag , każdy lubi co innego..mi pasuje
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
elektryczna grzalka szybko nagrzewa bude , ogrzewanai tylnej szyby i lusterek czasami zaklocalo radio...padajace klapki ogrzewania - wymiana to wyjecie deski rozdzielczej z auta i spore koszta ponad 1000 zl . Klima ok, nie mam uwag , nawet w upaly daje rade .
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2 doroslych i dwoje dzieci z tylu...
4,0
Wyciszenie
Troszke glosny silnik , troszke skrzypiace plastiki na dziurach...jak sie porównało do Bmw e39 525d , to jest przepaść. ..
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w trasie ok 7 do 10 jak sie ostro depta do konca , w kolo komina na zimno pod 8...( AUTOMAT)
3,0
Stosunek jakość/cena
auto dla cierpilywch i naiwnych ze nowe to dobre...jaka cena., taka jakość .. tanie w zakupie, ale nie oczekujeci jakości rodem z merca czy bmw..ale po dłuższym użytkowaniu , licząc koszta napraw , wyjdzie ze lepiej bylo kupic starszego niemca czy japonca...
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
auto ma wiele wad fabrycznych , od turba ( ale takie same jest w VW i tam tez lubi sie wysypac) , po mase elektroniki i denerwujace *******y typu spryskiwacze szyby o zywotnosci 2 miesiecy... galki/ przelaczniki kierunki , wycieraczki itp przy kierownicy tez lubia sie zuzyc dosc szybko - wymiana droga ok 2 tys zl ...W ciagu 4 lat padła pompa wspomagania kierownicy , czujniki abs przy kole, teraz padl czujnik skretu kierownicy i do wymiany przełącznik zespolony przy kierownicy bo to całość z czujnikiem skretu , a byc może wyjdzie cos jeszcze..bo skrzynia ostatnio tez ma jakieś problemy , ale to normalne po 300 tys km ze jest zmęczona..
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
egr , turbo ,czujnik otwarcia lopatek turbo , klapki powietrza /ogrzewania kabiny., pompa wspomagania kierownicy. , czujniki abs przy kole. , czujnik skretu kola kierownicy czyli wymiana całego przelacznika zespolonego tzw kombajn bo tam też nawalili elektroniki.jak w samolocie..Teraz dochodzi jeszcze skrzynia biegów miewa problemy...
łożyska kol , czy tarcze, klocki pomijam , bo to w każdym aucie die zuzywa.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
[l/100km]