Przeniesienie napędu
: dwie turbiny pozwalają na spokojne wyprzedzenie wszystkich na światłach
5,0
Całokształt
Za odpowiednią cenę mam auto w klasie średniej (segment D), super wyposażone (navi, xenon,skórzane podgrzewane siedzenia, mp3, telefon, solardach, felgi 18\'\', czujnik parkowania, deszczu, zmierzchu, wyświetlacz wideo, podpórka pod łokieć, relingi) z małym przebiegiem i dobrym silnikiem.
Wygląd tego auta cieszy oko i jest klasie (poza alfą 159) jednym z najlepszych, a już na pewno jeśli się weźmie pod uwagę rocznik)
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie trzęsie jak u mojego kumpla w Audi A4. W zasadzie na równej powierzchni można go na 5 biegu puścić i się nie dławi i jedzie.
Brakuje trochę mocy na 3 biegu przy prędkości 30-40 na godzinę (1500 obrotów) ale to moje przyzwyczajenie z mniejszego silnika benzynowego, którego staram się pozbyć ;)
5,0
Skrzynia biegów
Na początku kilka razy zdarzyło się że wrzuciłem trójkę a nie piątkę, ale już mi się nie zdarza. Chodzą miękko. Podnoszenie manetki na wsteczny powinno być standardem bo w focusie mi tego brakowało. Elastyczne. 6 włączam przy 110 km/h
5,0
Układ jezdny
mam opony trochę nie na polskę bo 245/45 R18 więc o niskim profilu, ale mimo to zawieszenie jest bardzo miękkie, z tym że mimo że razem z peugeotem 1750kg to nawet nie jęknie jak skręcam przy 50km/h w 90 stopni zakręt
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby = dobra widoczność. Słupek po lewej od kierowcy dobrze ułożony nie zasłania interesujących obszarów. Boczna szyba od kierowcy jest przedzielona małym słupkiem. Lusterko centralne fotochromatyczne - najlepsze lusterko z jakim miałem do tej pory do czynienia. (jeździłem conajmniej 300 km: opel zafira mkI, suzuki grand vitara, passat, peugeot 206, mondeo mkII, focus MkI, chrysler 300cc, renault scenic mkII, mercedes E klasa rocznik 1983, 1992, Audi A4 rocznik 2001)
4,0
Ergonomia
Solardach powoduje że jest jasno i przyjemnie. Fotele podgrzewane bomba. Trochę denerwuje mnie że mam lekko opartą prawą nogę o pulpit jak trzymam na gazie a mam 183cm wzrostu, ale może to kwestia regulacji fotela. Manetki kontroli tempomatu, radia, telefonu super. Schowki dostępne. Dziękuję za czujnik deszczu, nie potrafię już bez takiego jeździć.
Wady:
ciężkie dżwi przednie (dla mnie nie problem, ale dla Pań to za dużo)
włączenie tylnej wycieraczki jest dosyć kłopotliwe
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja spełnia swoje zadanie bardzo dobrze. Podgrzewane fotele na chłodne dni pozwalają cieszyć się ciepłem pół minuty po zapłonie. Solardach można zamknąć jak za gorąco.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
głośno zaczyna się robić dopiero ponad 180km/h
Silnik lekko słychać na jałowym. Ale bardziej jakby benzyna to była a nie diesel.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie z 2600 km - 7.0l.(jazda mieszana). Naprawy jak do tej pory do 200zł małe drobiazgi, które wychwyciłem lub nie wychwyciłem podczas zakupu. Najdroższe było prostowanie felg aluminiowych, ale to już tak mamy w Polsce z nawierzchnią.
4,0
Stosunek jakość/cena
Powiedziałbym że jestem gadżeciarzem, ale nie spdziewam się od auta że pana Boga za nogi chwycę jak je będę miał oraz nie mam manii jakichś mitów o samochodach jak \"nie kupuj na f i francuskich\", \"wolksvagen to auto dla ludu\" etc.
mając takie nastawienie powiem że nie jest to tanie auto, ale za tą cenę trudno kupić coś z takim wyposażeniem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pompa do spryskiwaczy (kupiłem z uszkodzoną)
Jakieś przepięcie w elektryce miałem. Nie odmówił posłuszeństwa mi jeszcze. Ale potrafi zmolestować z komputera różnymi ostrzeżeniami a że to a że tamto
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak powarznych usterek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
[l/100km]