Auto w stosunku do konkurencji wyróżnia się kilkoma ciekawymi rozwiązaniami, jednak całość zakłóca kilka wad, które jak dla mnie są trudne do zaakceptowania, chwilami sprawiają, że robi się niebezpiecznie. Ale o tym dalej. Auto w skrócie wygodne i fajnie wyposażone, jednak kompletnie bez uroku, bez charakteru. Peugeot to marka, która w historii motosportu ma wiele sukcesów. Jednak 407 jest takim samochodem, który temu przeczy. Oczywiście nie jest to samochód sportowy i nie takie są oczekiwania wobec niego, ale jednak wypadałoby, żeby auto od takiego producenta miało choćby grosz jakiejś cechy. Auto typowo do jazdy na wprost w trasie, ale też niekoniecznie na autostradzie, bo jego prowadzenie jest katastrofalne mimo wymiany wszystkich elementów zawieszenia i dobrych, markowych opon.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jako silnik jest całkiem dobry, jednak w tak ciężkim aucie nie jest zbyt żwawy. W mniejszym 307 może być odpowiedni, ale tutaj brakuje mocy, brakuje elastyczności. W trasie, podczas jazdy ze stałą prędkością potrafi spalić mało. Ale w mieście jednak czuć, że silnik nie ma siły, trzeba dużo od niego wymagać, żeby przyspieszył. A przez to bierze dużo więcej paliwa.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest dość długa, bardzo przyjemna w trasę. W mieście natomiast nie jest ciekawie. Nieproporcjonalnie krótka jedynka, w stosunku do długiej dwójki. Mimo "przeciągnięcia" auta przy ruszaniu spod świateł na jedynce, po wbiciu dwójki następuje mocne zdławienie auta przez zbyt niskie obroty. Ogólnie jazda po mieście tym autem nie należy do przyjemnych.
1,0
Układ jezdny
Porażka. Zawieszenie miękkie, ale nie w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Są samochody, które mają miękkie zawieszenie, co wpływa na wygodę. Tutaj może wpływa na wygodę, ale bardzo ujmuje bezpieczeństwu. Ciężko powiedzieć, że ten samochód prowadzi się źle. Ten samochód w ogóle się nie prowadzi. Zachowuje się jak galaretka, z opóźnieniem reaguje na ruch kierownicą, jest okropnie podsterowne. Kilka razy miałem już sytuację, że podczas przejazdu po rondzie w lewo przód auta mi uciekł, mimo niskiej prędkości i dobrych opon. Powyżej 140km/h strach ruszyć kierownicą, żeby nie stracić kontroli nad autem.
4,0
Karoseria
Jest poprawnie. Auto nie gnije, co jest dużym plusem w stosunku do konkurencji z tych lat, a obecnie na rynku aut używanych ciężko znaleźć coś w tej cenie i w tym roczniku, co nie będzie zjedzone. Jeśli chodzi o wygląd, to jest to ładne auto, ciekawie zaprojektowane, jednak nie wyróżnia się z tłumu. Po prostu poprawne
Komfort
3,0
Widoczność
Auto jest długie, ale widoczność do tyłu jest bardzo dobra. Duże lusterka, duża tylna szyba ułatwiają parkowanie. Z widocznością do przodu nie jest już tak kolorowo. Długi przód, ciężki do wyczucia jeśli chodzi o parkowanie. Przednia szyba jest poprowadzona daleko od oczu kierowcy, przez co widoczność zasłaniają słupki
4,0
Ergonomia
Jakość materiałów jest naprawdę dobra jak na auto tej klasy. Większość elementów tapicerki jest bardzo miękka. Czasami na dziurach odezwie się któryś z plastików, ale nie jest to jakoś uciążliwe. Duża ilość przycisków na konsoli środkowej trochę utrudnia obsługę samochodu podczas jazdy, ciężko robić cokolwiek "na wyczucie"
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma tu rewelacji. Ogrzewanie jak i klimatyzacja nie są zbyt wydajne podczas skrajnych temperatur. O ile nagrzanie auta w dużym mrozie zajmuje trochę czasu, ale jest wykonalne, o tyle wychłodzenie auta podczas upału jest wręcz niemożliwe. Zadanie pewnie utrudnia tutaj panoramiczny dach, który działa jak szklarnia, a sama zasłona nie izoluje ciepła jakoś mocno.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pół na pół. O ile z przodu miejsca jest bardzo dużo, o tyle jeśli na przednich fotelach siedzą wysokie osoby, to zaczyna brakować miejsca z tyłu na nogi. Dorosła osoba ma już problem, żeby swobodnie siedzieć za kimś, kto ma 190cm wzrostu. Jeśli chodzi o samego kierowcę, to miejsca jest jak w salonie
5,0
Wyciszenie
Jest bardzo dobrze, jeden z lepiej wyciszonych samochodów jakimi jeździłem. Zarówno przy niskich jak i wysokich prędkościach można swobodnie rozmawiać. Nawet na autostradzie spokojnie, bez podnoszenia głosu da się rozmawiać z pasażerami siedzącymi z tyłu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nie jest jakoś specjalnie awaryjne, wbrew powszechnej opinii o francuskich samochodach. Jeśli chodzi o części to ceny również nie są jakieś ogromne. Do najtańszych nie należą, ale też nie wyróżniają się na tle konkurencji z niemiec
4,0
Stosunek jakość/cena
Mimo wad, trudno znaleźć tak wygodne i wyposażone auto w tej cenie i w tej klasie. Porównując Peugeota do innych aut można powiedzieć, że jest dość tani
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Panel elektrycznych szyb od strony kierowcy, tylna wycieraczka, wyświetlacz zegarów, czujnik abs
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 136KM 100kW
[l/100km]