Silnik
: Nie sądziłem, że diesel może tak elegancko pracować!
5,0
Całokształt
Zmiana na ciutkę nowsze auto, wcześniej użytkując przedstawiciela segmentu C (Focus Mk1 1.8 TDDi 2001). Posiadam uboższą o 10KM wersję, która trafiła do Polski z Francji, której jestem 4. użytkownikiem (3. w kraju). Przesiadka z amerykańsko-niemieckiego kompaktu przebiegła bez większych komplikacji. Mimo kilku rzeczy "to do it", jestem tym samochodem wciąż szczerze oczarowany - prezentuje się elegancko, jest wygodniejszy niż moja kanapa, potrafi zaskoczyć dynamiką. Stosunek ceny do oferowanych możliwości jest niewyobrażalnie dobry!
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 HDi, które występowało w nieco uboższej odmianie na rynku francuskim. Jednostka wyróżnia się elastycznością oraz kulturą pracy, a w połączeniu z 6-biegowym manualem potrafi nie wydrenować nadmiernie kieszeni. Silnik o opinii "idiotoodpornego". W pełni spokojny będę jednak po usunięciu wycieków spod klapek pompowtryskiwaczy.
3,0
Skrzynia biegów
Takie "meeh" - nie robi szału, ale zarazem go nie wywołuje. Skok lewarka poprawny, choć zdarza się (sic!) wbić "trójkę" zamiast "jedynki" (raz przez to mi zgasnął). Na duży plus szósty bieg, dzięki czemu można zejść poniżej 2 tysięcy obrotów przy prędkościach "autostradowych".
4,0
Układ jezdny
Nie jest to kanapowiec, jak możnaby przypuszczać po rodowodzie, ale można się odprężyć. Układ reaguje z lekkim opóźnieniem na ruch kierownicą, dlatego też nie jest to auto dla każdego. In minus - promień skrętu.
4,0
Karoseria
Ma dziwnie nieproporcjonalny przód względem reszty bryły, a tył narysowany jak gdyby bez pomysłu. Mimo wszystko, samochód ten dobrze zniósł upływ czasu i może się podobać. Zważywszy jednak na wymiary, jest w środku jakby...ciasny.
Komfort
3,0
Widoczność
Szeroki słupek A utrudnia widoczność pieszych, tylna szyba mała - trzeba ratować się lusterkami oraz czujnikami podczas parkowania.
5,0
Ergonomia
Nie mam uwag. Szybka przesiadka z lekko trącącego myszką Focusa. O dziwo, dla mnie lepiej obsługiwać manetki niż przykładowo przyciski na kierownicy. Konsola środkowa tylko na pierwszy rzut oka straszy ilością guziczków. Schowek w podłokietniku oraz przed pasażerem są gargantuicznych rozmiarów. Do tego pojemne schowki w drzwiach, 3 cupholdery.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak dotychczas nie mam zastrzeżeń. Duży plus za odrębne nawiewy na desce rozdzielczej, które pomagają usunąć parę z przedniej szyby.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo duże rozczarowanie względem zewnętrznych wymiarów. Dwójka szczupłych, dorosłych osób ma z tyłu bailando, ale schody zaczynają się, gdy trzecia dorosła osoba (również szczupła) wejdzie obok. Mimo braku tunelu środkowego, 3 osoby z tyłu to raczej ostateczność. Z przodu bajka - nawet dla osób powyżej 185 cm wzrostu.
5,0
Wyciszenie
Bez zastrzeżeń.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duży wybór zamienników wysokiej jakości, niskie spalanie, koszty OC również akceptowalne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo trudno o lepiej wyposażonego przedstawiciela segmentu D w tych pieniądzach (niecałe 10k). Właściwie to "mission impossible".
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poprzedni właściciel "zostawił" nieco małe "co nie co" - wyświetlacz na konsoli środkowej z fabrycznym defektem (wypalające się piksele pod wpływem temperatury), oporny w zamknięciu podłokietnik. Mam do zrobienia parę spraw - ww. wycieki, konserwacja podwozia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać - nic. Ale auta nie posiadam nawet 3 miesięcy :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 136KM 100kW
[l/100km]