Moim wcześniejszym autem była niezawodna Octavia z super chwalonym silnikiem 1.9 TDI. - niemiecki szajs - tą część mojej historii lepiej zapomnieć.
Wkurzony na niemiecką motoryzację przesiadłem się na francuza. Oczywiście w akompaniamencie pukania się w czoło i rad w stylu "Nigdy nie kupuj francuza!"
Swojej 407ki szukałem całkiem długo - w końcu udało się znaleźć fajny egzemplarz z polskiej dystrybucji. Nie polecam wersji 1.8 bo to po prostu nie chce jechać.
Auto przez 70.000 nie wymagało tylko jednej poważnej naprawy - klapy mieszalnika w klimie, reszta to sprawy eksploatacyjne.
Generalnie auto jest rewelacyjne. I ta wygoda.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 136 KM jest dla tego auta tak w sam raz, nie trzeba go żyłować przy wyprzedzaniu.
Z założonym gazem nie miałem żadnej naprawy. Tylko wymieniałem świece.
Jedyny mankament to branie oleju - ale ten tym tak ma :)
5,0
Skrzynia biegów
Bez żadnych zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Poszły mi raz sworznie, ale to przez dziurę w drodze.
Co do komfortu - tym autem się płynie nie jedzie.
Zimą lubi się pienić płyn do wspomagania - ale wywalenie starego płynu i odpowietrzenie układu zdaje egzamin. (koszt 50zł)
Komfort
4,0
Widoczność
Bez czujników z tył ani rusz. Przez tylną szybę trochę mało widzać
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Raz poszła mi chłodnica od klimatyzacji - dziura.
Druga naprawa poważniejsza czeka mnie teraz - dopadła mnie klątwa 407 czyli klapy mieszalnika.
Co do samego działania - bez zarzutów
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca aż nadto.
3,0
Wyciszenie
Powyżej 130 już trochę zaczyna być słychać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnia krajowa. Jak jedzie się na gaz to wcale tak nie czuć po kieszeni.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dziwi mnie, że te auta tak nisko stoją z ceną. O niebo lepsze niż przereklamowane szmelcwageny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zestawienie przy 70.000 km (3 lata):
- włącznik tylnej szyby (tej od bagażnika) padł - ale działa z pilota
- wymiana tarcz i klocków
- przód - wybity sworzeń (czy coś :))
- uszczelka pod skrzynią biegów raz była wymieniana bo już się o to prosiła.
- czasami padają żarówki
- linka w szybie tył prawy poszła
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- chłodnica w klimie (dziura od kamienia)
- klapy mieszalnika do naprawy (tutaj koszt to jakiś 1000 pln) - w serwisie 1500
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 136KM 100kW
[l/100km]