Układ elektryczny
: Dość często pojawia się brak masy w tylnych lampach
Zawieszenie
: Polecam znaleźć sobie dobrego mechanika, który szybko odnajdzie dolegliwość.
5,0
Całokształt
Auto kupiłem ponad 1,5 roku temu. Zrobiłem nim ok. 50 tys. km, z czego ok. 43 tys. po założeniu instalacji LPG Landi Renzo. Jak dotąd nie widać jakichś większych usterek.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik prosty w budowie, sprawdzony w poprzednim modelu Peugeota. Doskonale współpracuje z instalacją LPG (Landi Renzo). Tym niemniej auto jest dość duże i czasami mam wrażenie, że przydałaby się mocniejsza jednostka.
4,0
Skrzynia biegów
Jak dotąd bez zarzutów jeśli chodzi o precyzję. Pozytywnie zaskoczył mnie "3" bieg. Do pełni szczęścia (zwłaszcza w trasie) brakuje "6".
5,0
Układ jezdny
W zasadzie idealny samochód na dłuższe podróże. Zawieszenie jest idealne jak dla mnie (to oczywiście kwestia gustu). Nie zanotowałem również poważniejszych problemów z zawieszeniem, o których sporo wcześniej czytałem. Wymianie podlegają elementy, które zużywają się normalnie na polskich drogach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność generalnie dobra, trochę tylko przeszkadzają szerokie belki. Dużym plusem jest szklany dach (zwłaszcza jeśli podróżujecie z dzieckiem).
4,0
Ergonomia
Ciekawa i charakterystyczna linia nadwozia, ale w jeździe po mieście przeszkadza długi przód samochodu. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest możliwość podnoszenia tylnej szyby oraz regularny kształt bagażnika.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wprawdzie mój model jest wyposażony w klimatyzację jednostrefową, ale nigdy nie miałem z nią problemu (jest regularnie serwisowana, ponieważ dziecko ma alergię). Silnik bardzo szybko osiąga optymalną temperaturę. Dziwi mnie trochę brak osłonki przed wentylatorem chłodnicy (gromadzą się liście i inne śmieci).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy i pasażera z przodu bez zarzutu. Mnóstwo miejsca, wszystko pod ręką. Jeśli chodzi o przestrzeń z tyłu również nie narzekam, aczkolwiek zdecydowanie za rzadko tam przebywam :)
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie działa bez zarzutu do prędkości ok. 130 km/h. Później robi się nieco za głośne - jest tu miejsce do poprawy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po założeniu instalacji LPG koszty spadły znacząco. Jak dotąd brak poważniejszych awarii (największa jak dotąd to remont sprzęgła).
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonały stosunek jakości do ceny. Peugeot 407 jest znacznie lepszym wyborem niż się spodziewałem. Skutecznie zachęca do przesiadki na swojego następcę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do drobnych usterek zaliczyłbym elementy zawieszenia (polecam znalezienie dobrego mechanika, który szybko usunie właściwą usterkę) oraz układ elektryczny (w tylnych lampach pojawia się z czasem brak 'masy').
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd najpoważniejsza usterka to remont sprzęgła i wymiana rozrządu (przy przebiegu 120 tys. km).
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 136KM 100kW
[l/100km]