Zawieszenie
: Wygodny samochód do wygodnego podróżowania.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: awaria automatyki ogrzewania w okresie zimowym
4,0
Całokształt
Wygodny samochód do codziennego użytku - dobrze mi się nim jeździ.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik benzynowy 1.8 o mocy 125 KM jest wystarczającym do typowych warunków użytkowania - dla mnie wystarcza (jeżdżę w różnych warunkach, głównie po mieście). Nie przysparzał żadnych problemów i nie miał żadnych awarii.
4,0
Skrzynia biegów
Nie dorównuje Volkswagen-owym - typowa skrzynia biegów z dużym skokiem.
5,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy ze wspomaganiem ale nie progresywnym - wystarcza, jest dobry. To klasyczny układ wspomagania, z którego jestem zadowolony, ale w poprzednim moim samochodzie Seat Ibiza 2004 był rewelacyjny.
Zawieszenie bardzo wygodne. To rzutuje na całokształt samochodu: dobrze mi się nim jeździ i pod tym względem polecę każdemu.
Komfort
4,0
Widoczność
W brew pozorom długiego tyłu kombi i nie za dużych szyb z tyłu, widoczność do tyłu jest dobra i wystarczająca - nigdy nie narzekałem i nie mam czujników parkowania.
Lusterka również choć nieduże, to jednak są oddalające i bardzo dobrze widać całą przestrzeń z boków i nawet częściowo z tyłu.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem z wyprzedaży starego rocznika (ok 12 tys. zł mniej) oraz jako używany przez Centralę Peugeog (jeszcze dodatkowo 10 tys. zł mniej) - był używany raptem pół roku i zrobiono nim tylko 5 tys. km, więc nadal spełniał definicję nowego samochodu.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi to najsłabsza strona tego samochodu:
1. po 30 tys. km wymiana tarcz przednich hamulcowych - zużyły się (jak dla mnie to za szybko),
2. nieszczelna instalacja chłodnicza - wyciekł czynnik chłodniczy (ok. 40 tys. km; serwis wymienił podejrzany element i napełnił instalację w ramach gwarancji),
3. problem z regulacją świateł mijania - podobno dostała się woda do kokpitu przy drzwiach od kierowcy (ciekawe jak) i elektryk musiał polutować uszkodzone ścieżki obwodów elektronicznych,
4. po 50 tys. km padła automatyka ogrzewania i to akurat w środku zimy - naprawa kosztowała mnie 1,5 tys. zł,
5. po 60 tys. rozszczelniło się kolanko węża układu chłodzenia silnika - z czasem wyciekał cały płyn chłodniczy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za poważniejszą można uznać wymienioną w drobiazgach awarię automatyki ogrzewania - jazda w okresie zimowym (wtedy nastąpiła awaria) nie była przyjemnością (nie odmrażało skutecznie szyby).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 125KM 92kW
[l/100km]