Silnik
: Niesamowita kultura pracy, bardzo bardzo cichy jak na diesla
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
Bardzo pozytywne auto, piękna linia nadwozia - nie da się pomylić z żadnym innym, dobre zawieszenie - nie wychyla się na zakrętach nawet przy wysokich prędkościach. Super wygodne fotele nawet po długiej trasie nic człowieka nie boli można wysiąść wypoczętym. Silnik całkiem ekonomiczny i dynamiczny, nie ma strachu przy wyprzedzaniu i ponad 200 spokojnie można polecieć. Jak na tak ciężką limuzynę 8.5 litra ON w mieście przy dynamicznej jeździe to całkiem dobry wynik. W trasie nie trzeba się wlec żeby spalić 5.5 l.
No a teraz czas na minusy:
średnia widoczność zwłaszcza na boki tzn. przednie słupki skutecznie zasłaniają widoczność i przednia szyba jest za niska, gdyby była z 5 cm wyższa była by idealna no ale cóż jest jaka jest trzeba się przyzwyczaić.
Mało miejsca z tyłu - mało jak na limuzyne, wysocy pasażerowie nie będą zachwyceni.
Średni bagażnik tylko 407 litrów więc na dłuższy wyjazd najlepiej jechać w 4 osoby.
Usterki; narazie same drobiazgi, czujnik abs, zapchany spryskiwacze, sworzeń wahacza.
Podsumowując: gdybym miał kupować samochód kupił bym go jeszcze raz, jest jak piękna kobieta o którą trzeba dbać, a jeśli będzie się o nią dbać to na pewno Cię nie zawiedzie ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo bardzo dobry silnik, nie do porównania z TDI.
Wysoka kultura praca porównywalna z benzyną.
sporo osób nie chce uwierzyć, że jest to diesel
4,0
Skrzynia biegów
6 biegowa skrzynia hmmm całkiem fajna, bardzo ekonomiczna, aczkolwiek do sprintu się nie nadaje z uwagi na krótką 1 i 2.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się na zakrętach nawet przy wysokich prędkościach powyżej 150km/h. ESP nie ma za dużo do roboty. Przy kiepskich oponach trochę rzuca tyłem ale łatwo go wyprostować
Komfort
3,0
Widoczność
bardzo długa szyba - taka jak we wszystkich nowych pugach nie widać przodu auta. Niestety słupki skutecznie zasłaniają widoczność przy skręcie a przednia szyba jest trochę za niska i często na światłach jak za blisko stanę muszę się kulić żeby zobaczyć sygnalizator(185cm wzrostu)
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
dwu strefowa klima działa bardzo dobrze, szybko ochładza i rozgrzewa wnętrze
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni dla kierowcy jest mnóstwo, wspaniałe przednie fotele, dobrze wyprofilowane, świetnie trzymają na boki i mają długie siedzisko + regulowany podłokietnik z przodu i z tyłu - już nie regulowany.
Kanapa z tyłu już nie jest taka wygodna, wysokim osobom nie będzie zbyt wygodnie w długiej trasie.
5,0
Wyciszenie
Doskonałe, czasem nie słychać karetki z 20 metrów
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Całkiem całkiem, w mieście przy mojej ciężkiej nodze w lato nie mogę przekroczyć 8.5 litra a w trasie po prostu miodzio , spokojnie można spalić 5.5 litra przy dynamicznej jeździe a przy dziadkowatej zszedłem do 4.5 litra!!
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakieś drobiazgi - czujnik abs/esp koszt 200zl dysze spryskiwaczny koszt 60zl i chyba tyle, sworzeń wahacza coś ok. 300zl
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie żadnych poważnych usterek
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
[l/100km]