Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 407 Sedan

pekal, 6 lat temu
Silnik 2.0 HDi 136KM 100kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 205 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Peugeot 407 Sedan 2.0 HDi 136KM 100kW 2004-2011 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Komfortowe
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Czujniczki, ale tragedii nie ma
4,0
Całokształt
Świetny wybór, jeśli ktoś szuka dużego i komfortowego, auta z silnikiem diesla, do spokojnej jazdy. Niespecjalnie upierdliwe u użytkowaniu, należy pamiętać o podstawowym serwisie oleju i filtrów, lać paliwo tylko na sprawdzonych stacjach (Common rail z wtryskami Siemens). Wtedy auto nie dostarczy nam negatywnych emocji. Jednak sportowych też nie dostarczy.
Wrażenia
5,0
Silnik
świetna jednostka, bez wad fabrycznych. Jeśli zmieniamy olej co 10-15 tyś. i na czas wymieniamy wszystkie filtry, dbamy o odpowiedni stan płynów, to silnik pracuje bezawaryjnie. Auto od 6 lat w rodzinie. W porównaniu do konkurencji z lat 2004-2010, ciężko znaleźć tak dopracowaną jednostkę jak 2.0 HDI.
5,0
Skrzynia biegów
W moim aucie pracuje skrzynia automatyczna o sześciu przełożeniach (nie jak zaznaczone w opcji, ale innej nie było) Aisin AM6. Automacik pracuje bardzo przyjemnie jednak szatan to to nie jest. Chwile musi pomyśleć na jaki bieg by tu zrzucić. Jest opcja przerzucania ręcznie i wtedy jest lepiej, ale tego auta nie kupuje się na wyścigi tylko komfortowego przewiezienia czterech liter jak na babcynej kanapie.
3,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się mało pewnie, a zakręty bierze jak tankowiec. Ktoś kto wymyślił, że w filmie Taxi 4 powinno się znaleźć właśnie to auto prawdopodobnie przedawkował camemberta. jeśli jeździmy spokojnie no to problemu nie ma, przyjemnie i komfortowo, agresywna jazda kończy się podniesieniem ciśnienia do wartości 220/160 już przy 120 km/h
4,0
Karoseria
Pełen ocynk plus tworzywo na przednich błotnikach. Rudzielca w tym aucie nie zastaniemy, chyba że autko szczeliło przytulaska tu i ówdzie. Jedynym utrudnieniem jest maska długa jak lotnisko, powodująca, że trzeba kołować jak Boeingiem. Przydatne są czujniki parkowania. Ale za to dostajemy niebanalną stylistykę.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność we wszystkich kierunkach jest bardzo dobra. Jedynie słupek A jest trochę za gruby i przy ciaśniejszych zakrętach trochę to przeszkadza. w pozostałych kierunkach nie ma problemów. Także lusterka z pozoru małe, okazują się wystarczające do tego auta.
4,0
Ergonomia
Nie specjalnie jest się do czego przyczepić. dostęp do wszystkich przełączników i schowków jest poprawny. Po przyzwyczajeniu się do obsługi konsoli centralnej, można ją obsługiwać intuicyjnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po wyeliminowaniu wady fabrycznej (przy klimatyzacji dwustrefowej), w której z jednej strony wieje ciepłe powietrze, a z drugiej zimne, jest bardzo dobrze. Auto szybko się nagrzewa w zimie, i mocno chłodzi w lecie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca jest w ch.... mówiąc kolokwianie. Bagażnik nawet w sedanie jest w stanie pomieścić spore ilości bagażu, wystarczy posiadać umiejętności gry w tetrisa na posiomie średnim.
4,0
Wyciszenie
czasem w zimę coś zaskrzypi (najczęściej schowek przed pasażerem), ale generalnie jest poprawnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co koszty utrzymania nie przerażają, rozrząd INA ok. 400 zł, 5l oleju, komplet filtrów (oleju, kabinówka, powietrza, paliwa) ok. 250 zł, serwis klimatyzacji ok. 120 zł. Zawieszenie w porównaniu do innych aut, które użytkowałem okazuje się pancerne. Pomimo automatu hamulce nie zużywają się jakoś wybitnie szybko.
5,0
Stosunek jakość/cena
Idealny. Auto nie oszukuje i nie próbuje być autem premium. Za podobną kwotę ciężko kupić auto tak dobrze wyposażone ze świetnym silnikiem HDI, komfortowe, a dodatkowo łatwiejsze w znalezieniu zadbanego egzemplarza.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przez 6 lat: żaróweczki - po zmianie na Narvę problem się zakończył, czujnik ciśnienia w kołach - do wymiany były dwa, tragedii w cenie nie było o ile nie kupujemy w ASO.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Klapy klimatyzacji - i tyle.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 407 Sedan 2.0 HDi 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
57,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 407 Sedan