Peugeot 407 to dojrzała konstrukcja, raczej wolna od poważnych wad. Komfortowe zawieszenie, elastyczny i oszczędny silnik (dynamika nie jest jego mocną stroną - chodzi oczywiście o 1,6 Hdi). Duże znaczenie ma odpowiednia eksploatacja (dobre ASO, właściwy olej INEO ECS 5W30 ze względu na filtr DPF i dobrej jakości paliwo). Zadbany egzemplarz na pewno się odwdzięczy bezproblemową eksploatacją.
Wrażenia
4,0
Silnik
Można mieć jedynie zastrzeżenia do kultury pracy nierozgrzanego silnika 1.6 Hdi (zwłaszcza zimą)
4,0
Skrzynia biegów
Działa precyzyjnie. Brakuje 6-go biegu (autostrada)
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobre prowadzenie w zakrętach. Zawieszenie pracuje cicho. Dobrze pokonuje dziury i nierówności. Układ jezdny zaskakująco trwały.
Komfort
3,0
Widoczność
Przednie słupki ograniczają widoczność na boki.
4,0
Ergonomia
Obsługa prosta i intuicyjna. Wszystko na swoim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wnętrze mogłoby się nagrzewać szybciej zimą (trwa to ok. 10 min)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedyny minus to ilość miejsca z tyłu dla os. powyżej 180 cm. Dach opada nisko przez co miejsca nad głową jest niewiele.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 140 km/h jest już głośno
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę głównie na długich trasach (70% przejeżdżanych km). Średnie zużycie wychodziło na poziomie 5,2l/100km (dwa razy zdarzyło sie poniżej 5 litrów).
5,0
Stosunek jakość/cena
Dość wysoka utrata wartości powoduje że można kupić młode auto za nieduże pieniądze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przejechałem ponad 77 tyś km. Na razie wymieniałem tylko żarówki (raz na kwartał) - wydatek 15 zł (można wykonać samemu)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi FAP 109KM 80kW
[l/100km]