Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 407 Sedan

Błażej, 4 lata temu
Silnik 3.0 V6 24V 211KM 155kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 126 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 407 Sedan 3.0 V6 24V 211KM 155kW 2004-2011 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Lakier się tak świeci, że ludzie nie wierzą ile lat ma auto.
Silnik : Piękny ryk silnika i charakterystyka pracy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Spasowanie elementów. Ciągle coś skrzypi.
4,0
Całokształt
Już czwarty miesiąc użytkowania Peugeota za mną więc czas dodać swoją opinię na temat tego modelu. Dosyć długo polowałem na wersję z V6 pod maską bo ponad pół roku ale było warto. Swój egzemplarz, notabene baaardzo zadbany, sprowadziłem na zamówienie z Niemiec. Na co dzień używam go do poruszania się po mieście co niestety ma swoje odbicie w spalaniu paliwa, ale przynajmniej raz w tygodniu zabieram go w troszkę dłuższe trasy, a także pokonałem nim trasę z południa Polski nad morze. Sylwetka auta jak na 16 lat prezentuje się całkiem świeżo, brak tu krągłości właściwych dla aut z lat 2000. Dosyć długi zwis przedni podobno niektórym przysparza problemów(historie o uszkodzonych zderzakach, a nawet chłodnicach) ale moim zdaniem to bujda, dotąd nie miałem z nim problemów, a parę trudniejszych momentów było dla zawieszenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Serce pojazdu to 211 konny silnik 2.9 V6 (albo jak brzmi marketingowo lepiej 3.0 V6). Brzmienie tego silnika to poezja, aż prosi się żeby czasem depnąć go mocniej, aby tylko posłuchać tego mruczenia. Jest też bardzo elastyczny dzięki zmiennym fazom rozrządu. Przy spokojnej jeździe 50 - 70 km na godzinę obroty to 1,5tys. A silnik potrafi się kręcić do ponad 6 :)
4,0
Skrzynia biegów
6 biegowy automat firmy Aisin. Jeśli o nią dbamy to jest niezawodna. Sama w sobie czasem potrafi popisać się niezdecydowaniem w zrzucaniu biegów.
5,0
Układ jezdny
Wersja z V6 pod maską została nieco usztywniona względem pozostałych wersji. Robotę też robi użycie amortyzatorów z elektronicznie sterowanym tłumieniem. Można poczuć, że na wybojach tyłek troszkę lata ale za to w zakrętach samochód jest bardzo pewny. Same amortyzatory automatycznie dostosowują się do stylu jazdy kierowcy, chyba że aktywujemy tryb sport za pomocą przycisku. Wtedy samochód jest specjalnie usztywniany.
5,0
Karoseria
16 lat i ani grama korozji. Co więcej lakier wygląda prawie jak nowy.
Komfort
5,0
Widoczność
Niektórzy narzekają, że długa maska powoduje problemy z parkowaniem i często podobno kończy się to obcierkami. Ja szczerze powiedziawszy nie widzę żadnej różnicy w porównaniu z innymi autami.
4,0
Ergonomia
Tutaj niestety jest trochę gorzej. O ile schowek przed pasażerem jest ogromny tak w aucie brakuje trochę schowków np. na telefon.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa świetnie, automat dwustrefowy. Sam samochód dzięki pokaźnemu silnikowi zagrzewa się raz dwa, dzięki czemu po paru minutach jazdy z nawiewu leci ciepłe powietrze
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest od groma. Z tyłu niektórzy narzekają, niektórzy twierdzą że jest miejsca sporo. Kanapy są BARDZO ale to BARDZO wygodne. Francuzi potrafią dbać o wygodę pasażerów.
4,0
Wyciszenie
Tutaj muszę trochę ponarzekać. O ile auto jest dobrze wyciszone przy większych prędkościach nic nie wyje, nie świszczy to niestety po 16 latach wychodzą mankamenty jeśli chodzi o spasowanie elementów i trzeba się trochę pobawić w wyciszanie poszczegółnych elementów. Francuskie spasowanie podobno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety, jak chcesz mieć V6 to musisz się liczyć z kosztami. Sam rozrząd bez robocizny to 1200 -1500 zł. Amortyzatory jeden 500-600 zł. Cewka 250.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli weźmiemy pod uwagę wyposażenie i silnik, a cenę tych aut to niemce mogą się schować. Za paręnaście tysięcy mamy tutaj wszystko.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie bez awarii. Jedyne co przy nim zrobiłem to własnoręczna wymiana oleju w skrzyni i wymiana łożyska. Czasami drobne humorki elektryki ale nic poważnego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 24V 211KM 155kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 407 Sedan