Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 407 Sedan

Roman, 14 lat temu
Silnik 3.0 V6 24V 211KM 155kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Peugeot 407 Sedan 3.0 V6 24V 211KM 155kW 2004-2011 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Potężnie rozbudowany układ elektroniki pokładowej ale jak dotąd całkowicie NIEZAWODNY. Stoi to w zupełnym przeciwieństwie do obiegowych i często wygłaszanych opini o zawodności elektroniki w samochodach francuskich. Zresztą w moich poprzednich Peugeotach tj 306 i dwóch 406 elektronika działała bez zarzutu. Jednak następny samochód to już będzie model o napędzie całkowicie elektrycznym. Erę samochodów spalających benzynę definitywnie zakończę na tym pojeździe.
5,0
Całokształt
Z samochodu jestem b. zadowolony. Poza niedostatkami wynikającymi ze specyfiki designu nadwozia (nieco utrudniona widoczność z powodu grubych przednic słupków i duży nos przedni b. nisko zawieszony) to samochód ma świetną linię nadwozia i doskonały dynamiczny silnik
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik V6 w tej wersji jest już doskonale dopracowaną jednostką napędową. Elastyczność w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów jest wprost zadziwiająca. Można jechać z prędkością 70 km/h przy prędkości obrotowej 1300-1400 obr/min, a silnik jest niesłyszalny w kabinie. W ogóle silnik pracuje b. cicho i równomiernie i zaczyna być słyszalny dopiero po przekroczeniu 4 tys. obrotów.
5,0
Skrzynia biegów
Sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów produkcji japońskiej firmy Aisin pracuje b. pewnie i doskonale przerzuca biegi. Trzeba jednak używać jej w sposób energiczny (wciskając zdecydowanie pedał gazu) bo w przypadku anemicznego posługiwania się nią potrafi dziwnie wariować nim ustali właściwy bieg. Natomiast jest bezkonkurencyjna w jeździe w trybie zimowym. Start spod świateł na zaśnieżonej ulicy jest b. sprawny i wszystkie samochody zostają zawsze daleko z tyłu. Ostatnia zima doskonale to potwierdziła.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie nowoczesne i z możliwością regulacji tłumienia amortyzatorów. Tryb sportowy (niby z natury nieco twardszy) jest dobrym uzupełnieniem dla fanów szybszej jazdy przy włączonym sportowym trybie automatu ale różnice są mało wyczuwalne szczególnie gdy siedzi się mocno wpasowany w fotel, a pasy też trzymają dość mocno w porównaniu do innych samochodów.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność co najwyżej dobra. Grube przednie pochylone słupki trochę przeszkadzają. Jedyna rada to b. precyzyjnie ustawić fotel kierowcy zarówno wzdłużnie jak i na wysokość aby zminimalizować przesłanianie szczególnie przez lewy przedni słupek. Cofanie wyłącznie przy pomocy lusterek bocznych!
4,0
Ergonomia
W najwyższej kompletacji Platinum mnóstwo funkcji komputera pokładowego obsługującego wszystko! Praktycznie bez \"studiów\" nad instrukcją obsługi i wykucia wielu funkcji na blachę jest to skomplikowane i w czasie jazdy praktycznie b. trudne do ustawienia. Najlepiej gdyby pasażer też znał dogłębnie obsługę tego komputera pokładowego i mógłby to czynić w czasie jazdy bez absorbowania kierowcy. Jeśli ma to czynić kierowca w czasie jazdy to odradzam, tylko na postoju.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa doskonale ale konieczna bezwglednie co rok wymiana filtru do klimatyzacji i to koniecznie pokrytego warstwa węgla aktywnego.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu b. wygodnie, fotele skórzane b. dobrze wykonane i wyprofilowane. Z tyłu niestety dość ciasno np w porównaniu do wcześniejszej 406
4,0
Wyciszenie
W samochodzie jest bardzo cicho może ze wzgledu na b. cicho pracujący silnik. Zawieszenie też pracuje cicho i sprężyście nawet na naszych dziurawych drogach. Dobiegające nieraz denerwujące stuki z tyłu samochodu okazały się stukającym siedziskiem tylnej kanapy (niezbyt stabilne mocowanie). Jednak gdy na tym stukającym tylnym fotelu siedzi tęga teściowa, to hałasy zanikają!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duże zróżnicowanie w zużyciu paliwa. W jeździe miejskiej w koszmarnych warszawskich korkach i w zimie rzeczywiste zużycie paliwa dokładnie wg instrukcji 14,4 litra/100 km. Natomiast w jeździe pozamiejskiej 7 litrów/100 km. Przy tej mocy i pojemności silnika benzynowego V6 rezultat jest akceptowalny.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód w najwyższym stopniu kompletacji Platinum był b. drogi w zakupie ale wyposażenie i wykonanie jest na wysokim poziomie. Mimo 3 letniej eksploatacji nie widać na nim śladów żużycia (tapicerka skórzana prawidłowo konserwowana jest b. trwała)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Była tylko jedna usterka w okresie gwarancji - awaria czujnika ciśnienia powietrza w oponie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma jak dotąd (50 tys. km przebiegu - 3 lata) jakichkolwiek poważnych usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 24V 211KM 155kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 407

Liczba wpisów: 37

Peugeot 407 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 407 Sedan