Zawieszenie
: Ciche i dość komfortowe na naszych dziurach, a jednocześnie sztywne i pewne w zakrętach.
4,0
Całokształt
Bardzo przyjemnie wyciszone auto. Dobre zawieszenie. Silnik przyjemnie mruczy. Bardzo ładnie w środku i na zewnątrz. Plastiki dobrze spasowane i nienajgorszej jakości - nic nie trzeszczy, ani nie stuka.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy bardzo duża. Elastyczność przeciętna (dość ciężkie auto) ale dzięki dobremu wyciszeniu i równej pracy silnika jak czasem wejdziemy na wyższe obroty to usłyszymy tylko przyjemne mruczenie.
Update: odkąd przestałem się szczypać z obrotami jest super - często na obrotomierzu wskazówka wchodzi na czerwone pole, a efekty są zadziwiające - znakomity wzrost dynamiki, przy niezauważalnym wzroście apetytu na paliwo oraz bardzo pozytywnych wrażeniach akustycznych.
5,0
Skrzynia biegów
Jest OK. Biegi wchodzą łatwo i przyjemnie. Trochę brakuje 6-tki ale to raczej kwestia wyboru wersji i ceny auta.
Na drążku nie czuć żadnych wibracji od silnika w trakcie jazdy.
5,0
Układ jezdny
Biorąc pod uwagę klasę auta, jego masę i co najważniejsze cenę jest doskonale. Zawieszenie jest ciche, przyjemnie tłumi nierówności i jednocześnie dobrze trzyma na zakrętach. Ostatnio byłem w Bieszczadach - nawet przy ostrych nawrotach na serpentynach auto prawie się nie przechyla jedzie, jak po szynach, a dodatkowo ESP działa bardzo przyjemnie. Mały minusik za brak możliwości wyłączenia ESP, żeby się powygłupiać - niby można je wyłączyć ale powyżej 50km/h samo się znowu włącza.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest OK
5,0
Ergonomia
Początkowo musiałem się przyzwyczajać - to mój pierwszy peugeot. Ale jest bardzo wygodnie. Najbardziej to czuć jak się przejadę czymś innym - po powrocie do swojego auta aż mi się gęba śmieje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima OK. Ogrzewanie OK. Nawet po treningu w chłodny mokry dzień łatwo odparować szyby (i to nawet bez klimy).
Czasem trzeba wymienić filtr przeciwpyłkowy, bo jak się zapcha to klima strasznie traci na wydajności ale to normalne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód jest szeroki. Z przodu miejsca jest bardzo dużo. Z tyłu to juz zależy od ustawienia foteli przednich - można je b. daleko przesunąć do tyłu. Dzieciaki w fotelikach się bezproblemowo mieszczą.
Zdarzało mi sie wsadzić nawet 3 fotleiki z dzieciakami obok sibie z tyłu i dało radę.
5,0
Wyciszenie
Cisza. Szkoda, że fabryczne radio jest raczej kiepskie, bo aż chciałoby się w takich warunkach posłuchać dobrej muzyki. Im gorsze warunki atmosferyczne tym bardziej doceniam to auto. Przy zamkniętych szybach przejeżdżająceych ciężarówek w korku nie słychać prawie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na benzynowy silnik 2.0 jest OK.
5,0
Stosunek jakość/cena
Żeby kupić w tym segmencie auto japońskie lub niemieckie z takim wyposażeniem i benzynowym silnikiem 2.0 musiałbym wydać conajmniej 30k PLN więcej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od czasu kiedy ktoś mi wjechał w tył i auto było naprawiane w ASO wyskakuje mi błąd żarówki, serwis potrafi jedynie usunąć sygnał błędu w kompie, ale ów sygnał po kilku dniach powraca. Przyzwyczaiłem się i już mi nie przeszkadza, że podczas testu po przekręceniu kluczyka pojawia się krótkie piknięcie z żarówą (że niby się przepaliła).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Leję benzynę, jeżdżę na przeglądy jak trzeba, czasem wymienię żarówkę i tyle.
Żadnych problemów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 140KM 103kW
[l/100km]