Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 407 Sedan

Dariusz, 7 lat temu
Silnik 2.0 16V 140KM 103kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 407 Sedan 2.0 16V 140KM 103kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Wygląd oczywiście rzecz subiektywna, natomiast odważna i niezwykła stylistyka tego samochodu przemawia do mnie najbardziej. W swoim posiadam także spojler firmy Stella oraz wydech co znacznie poprawia wygląd samochodu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny elastyczny silnik. Wbrew pozorom, mimo iż jest to benzyna, nie znosi wyłącznej jazdy miejskiej doskonale ze względu na zapychający się katalizator. Jednakże ogólnie jest to wprost idealny silnik, spokojny, a potrafi pokazać pazur.
4,0
Skrzynia biegów
Ogół na 4, ponieważ jest dobra, z tym że przy redukcjach potrafi ciężko chodzić.
5,0
Układ jezdny
Po zamontowaniu sprężyn lekko utwardzonych trzyma się drogi jak przyklejony. Dla mnie świetnie, nie jest miękki jak klasyczne auta francuskie ale też nie tak twardy, by każde wyboje odczuć bezpośrednio na sobie.
Komfort
5,0
Widoczność
Dlaczego 5 dla widoczności? Ponieważ wszystko da się uzasadnić. Długi przód to klasyka każdego sedana więc to nic nadzwyczajnego, natomiast tylnia szyba ma za zadanie nadać lekko usportowiony wygląd. A 5 daję za lusterka w których widać znakomicie.
5,0
Ergonomia
Same fotele oraz tylnia kanapa to wręcz gratka dla 4 osób. Piąta natomiast wchodzi na dosłowny wcisk. Sama ergonomia z punktu widzenia kierowcy znakomicie. Wygodnie z dostępem do wszystkiego.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa z kanałem nawiewu na tylnią kanapę, do tego w mojej wersji klimatyzowany schowek. Klimatyzacja sprawuje się świetnie na trybie automatycznym nie dopuszczając do parowania szyb i utrzymując zaprogramowaną temperaturę. Do tego opcje ogrzewania przedniej i tylniej szyby, gdzie jednym naciśnięciem kierujemy całą wentylację na przednią i boczne szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Moim zdaniem miejsca jest zdecydowanie wystarczająco jeśli chodzi o segment sedanów. Dwie osoby podróżują maksymalnie komfortowo. Dla czterech miejsca jest wystarczająco.
5,0
Wyciszenie
5 dla wyciszenia Ze względu na to, że mam basowy tłumik i nie jestem w stanie obiektywnie ocenić.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik benzynowy nie wymaga większych napraw ze względu na to, że nie jest wysilony oraz na jego prostotę. drobne awarie się zdarzają a także spalanie jest duże ze względu na duży benzynowy silnik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Szybkość, komfort i odrobina luksusu (w bogatszej wersji) za bardzo niską cenę. Do tego niezawodne silniki 2.0 HDI i opisywana przeze mnie 2.0 benzyna poliftowa to zdecydowane atuty tego samochodu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Duża ilość czujników oraz systemów jak np. ESP (w moim przypadku) sprawia, że sporadycznie mamy do czynienia z awariami. Niski profil sprawia też, że narażone jest nasze podwozie na drobne usterki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli chodzi o takie silniki benzynowe, to zdecydowanie nie wiele może się poważnie popsuć. Nie napotkałem na swojej drodze żadnych poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 407 Sedan 2.0 16V 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
8,5
l/100km
11,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 407 Sedan