Silnik
: Wystarczająca dynamika, niewygórowane spalanie jak na tą pojemność, prosta budowa. Solidny pod warunkiem właściwej eksploatacji i przestrzegania wymian płynów i filtrów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: spowodowane stanem dróg
Układ elektryczny
: czasami utrudnione sterowanie radiem
Inne
: brak
5,0
Całokształt
Komfortowe i atrakcyjne wizualnie auto. Przystępne cenowo dzięki utartym stereotypom o autach francuskich, które często nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości. Nie można mieć wszystkiego ale za taką cenę dostaniemy lepsze wyposażenie niż u konkurencji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Prosty i nieskomplikowany w porównaniu z obecnymi silnikami epoki downsizeing'u. Po zrobionych 40.000km, regularnej wymianie oleju i filtrów nie zaobserwowałem żadnych usterek.
4,0
Skrzynia biegów
Największa wada to brak szóstego biegu szczególnie na trasie, a że zdarza mi się robić raz w tygodniu trasę 200km to wiem o czym mówię. W mojej opinii przełożenia wchodzą poprawnie, "długość" biegów właściwa.
4,0
Układ jezdny
Nie jeździłem autami sportowymi więc nie mam punktu odniesienia ale mogę się domyślać, że nie prowadzi się jak "rajdówka". Tak czy inaczej ufam mu na zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Na minus grube słupki A, które tworzą niewielkie martwe pole. Widoczność z tyłu też mogłaby być lepsza. Duża szyba z przodu trochę rekompensuje. Na plus szyby boczne i lusterka.
4,0
Ergonomia
Fotele wygodne, długie siedziska i właściwa twardość. Bagażnik nieduży, niewygodny do załadunku i wkurza szybko gasnąca lampka w bagażniku. Niskie drzwi powodują guzy na głowie u kogoś kto pierwszy raz wsiada.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duży plus to dwustrefowa automatyczna klimatyzacja. Chłodzi skutecznie, a w zimie szybko się nagrzewa. Na minus wymiana chłodnicy klimatyzacji (zbierające się liście skracają jej żywot)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli jeździsz tylko z pasażerem to miejsca wystarczy. W przypadku większej ilości osób z tyłu ciasno (trzy osoby mają już dość ciasno). Pozycja dla kierowcy dobra - mam ponad 1,80m wzrostu i jest przyjemnie.
4,0
Wyciszenie
Przy wyższych prędkościach jest odczuwalny hałas ale na trasie do 100-110km/h w środku jest nadal przyjemnie cicho. Jak ktoś zawędruje w okolice czerwonego pola to może nawet odnajdzie w głosie silnika coś rasowego.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cena części zamiennych nie jest wygórowana. Elementy eksploatacyjne (filtr oleju, powietrza i klimatyzacji) są w cenie porównywalnej z Astrą F, którą miałem wcześniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Długo szukałem auta segmentu D, które oferowało przyzwoite osiągi i wyposażenie będące jednocześnie przystępne cenowo. Po wysłuchaniu opinii posiadaczy (nie zasłyszanych "bo mechanik mi mówił") o tym modelu zdecydowałem się na zakup. Nie żałuję.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana tulei zwrotnicy - koszt części niewielki (50zł oryginał), droga robocizna. Wymiana sondy lambda - koszt części 270zł. Uszkodzony w śniegu czujnik poziomu oleju - koszt części w ASO 215zł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na chwilę obecną nie odnotowałem. Niewielki remont przedniego zawieszenia to skutek kiepskiej jakości dróg. Wymiana tarcz i klocków to wynik eksploatacji.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 140KM 103kW
[l/100km]