Super wygodne, ekonomiczne i przyjemne w użytkowaniu. Mały minus za zbyt duży nawis z przodu powodujący zaczepianie spoilerem o wysokie przeszkody. Nie nadaje się na kiepskie nierówne, polne lub leśne drogi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Znam bardzo dobrze, to trzeci silnik benzynowy 2.0 Peugeot który użytkuję. Nie kupowałbym kolejnego auta z tym silnikiem gdyby nie dobra opinia.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutów
5,0
Układ jezdny
Bez zarzutów
Komfort
4,0
Widoczność
Komfort bardzo wysoki jedynie widoczność wymaga od kierowcy uwagi przy skrętach - przedni słupek lubi zasłonić pieszego.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutów
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super - bez zarzutów
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zarzutów
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze skomponowane - bez zarzutów
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo dobra - 2 litrowy silnik na trasie przy normalnej jeździe potrafi być super oszczędny - trasa do Portugalii, powrót i jazda turystyczna na miejscu (ok. 8 tyś km) przy średnim spalaniu 7,4l/100km. Inne trasy kończyłem ze spalaniem 7,2l/100km, jadą normalnie, również autostradowo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ok
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za dużo elektroniki, np. sterowanie wentylatora chłodnicy zmieniono z dwustopniowego na bezstopniowy - koszt wymiany wzrósł parokrotnie (i komu to potrzebne) a w poprzednim modelu był to element bezawaryjny i auto też się należycie chłodziło (Francja, Włochy)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria pomy paliwa - kłopotliwa wymiana z uwagi na mnogość modeli i brak natychmiastowej dostępności tej części.
Zacięcie sterowania klimatyzacji po stronie pasażera wymagało rozebrania całego przodu (kierownica, deska, poduszki) a zestaw naprawczy może nie najdroższy ale robocizna w ASO wielokrotnie droższa.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 140KM 103kW
[l/100km]