Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 407 Sedan

Konrad, 9 lat temu
Silnik 2.0 16V 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 200 tys. km
Peugeot 407 Sedan 2.0 16V 140KM 103kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
3,62
14% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Awaryjność - niższa niż głoszą obiegowe legendy na temat aut francuskich
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Awaryjne klapki serowania nawiewu
Zawieszenie : Długi zwis przedni przed kołami, dzięki czemu niezwykle łatwo o coś przytrzeć zderzakiem.
Zawieszenie : Niskie, trzeba uważać.
4,0
Całokształt
Peugeot - tylko i aż. Ogólnie nie jest złym autem, jednak chyba trochę niedopracowanym. Oferuje niewiele miejsca, jest słabo wyciszony, zawieszenie tylne pracuje dość głośno a silnik wyje przy większych prędkościach na autostradzie. Z drugiej strony - dla kierowcy i pasażera przy niedużych prędkościach (do setki) dość wygodny,cichy i ładny. Ma swoje niedoróbki ale to auto budżetowe a nie marka premium.
Wrażenia
3,0
Silnik
do 3500 rpm jest mułowaty, od 4 tys obrotów czuć, że przyśpiesza ale jest też przy tym dość głośny.
3,0
Skrzynia biegów
Mechanizm jest zdecydowanie mniej precyzyjny niż w samochodach niemieckich. Brak szóstego biegu to spory minus - na autostradzie 130 km/h i 3500 obrotów na obrotomierzu. Wyżej już słychać wycie silnika.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie miękkie i dość komfortowe ale auto też dobrze trzyma się w zakrętach ale przy prędkościach autostradowych (od 150 km/h)czuć że jest już zbyt miękkie - trochę buja.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu nie jest najgorzej (duża szyba ale znów dość długi i szeroki opadający przód który ciężko wyczuć), górna krawędź szyby mogłaby się kończyć trochę wyżej (nie jestem specjalnie wysoki - 186 cm wzrostu) a muszę się trochę pochylać by widzieć światła na sygnalizatorze. Lusterka zdecydowanie za małe a widok przez tylną szybę tragiczny - bez czujników parkowania byłoby ciężko.
4,0
Ergonomia
Ogólnie nieźle choć jeździłem samochodami z lepiej uporządkowanymi przyciskami na środkowej konsoli.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima wydajna, ogrzewanie też. Awariom ulegają klapki sterowania nawiewem ( koszt 300 zł a wymiana pod zdjęciu całej deski rozdzielczej - w sumie w serwisie koszt ok 1000 zł a w ASO 1600 zł). Trzeba uważać by nie zmieniać kierunku nawiewu przy maksymalnej sile dmuchawy - wtedy klapki pękają.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto tej wielkości nie ma rewelacji. Dość długi przód, szyba usytuowana pod małym kątem sprawia że przestrzeń pasażerka przesunięta jest w tył o dobre pół metra względem głównych konkurentów i o ile z przodu miejsca jest pod dostatkiem, to z tyłu jest ciasno. Mierzę 186 cm wzrostu i za fotelem kierowcy ustawionym pod siebie, nie zmieściłbym się na tylnej kanapie.
3,0
Wyciszenie
Samochód jest dość opływowy i szum wiatru nie jest mu straszny natomiast słychać szum opon, stosunkowo głośną pracę tylnego zawieszenia na nierównościach ale najgorsze jest wycie silnika przy prędkościach powyżej 140 km/h..
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ogólnie nie zauważyłem ponadprzeciętnej awaryjności ale nawet części eksploatacyjne są stosunkowo drogie (tarcze hamulcowe, klocki). Skomplikowane zawieszanie jest stosunkowo trwałe ale nie jest wieczne - na każdym kole przednim występują dwa sworznie po około 80-100 zł każdy. Do tego mnogość wahaczy i tulejek gumowych, stosunkowo skomplikowany dostęp dzięki czemu remont samego przedniego zawieszenia może spokojnie wynieść 1000 zł a z tyłu też jest wielowahacz...
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena nowych - chyba trochę przesadzona natomiast używane szybko tracą na wartości, dzięki czemu można kupić młode auto w niedużych pieniądzach i taki wybór nie jest zły. Auto ma swoje niedoróbki i wady no ale cena też nie jest wygórowana..
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki się zdarzają, są rzeczy niepotrzebnie skomplikowane (zawieszenie, elektronika - wentulator chłodnicy któy w każdej marce kosztuje 200-300 zł ale w PSA madodatkowy moduł sterujący któy podnosi jego cenę do 1000 zł) ale ogólnie nie jest źle..
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem żadnych.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 407

Liczba wpisów: 37

Peugeot 407 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 407 Sedan