Karoseria
: wygoda, fajne auto, in minus koła nieprzelotowe co ogranicza w dużym stopniu ingeręncje zakładów wulkanizacyjnych. Brak możliwości wyważenia
4,0
Całokształt
Auto zakupiłem miesiąc temu. Do wydania miałem ok. 45 tys zł. Stałem przed dylematem: diesel, czy benzyna z późniejszym LPG. Nowych diesli się boję: dpf, wtryski,duże przebiegi. Postawiłem na benzynę no i tak pewnego razu znalazłem na allegro swoje auto, sprzedawane przez sieć Peugeot Polska, jako samochód z drógiej ręki pozostawiony przez klienta. Auto z przebiegiem 28 tys. km, w środku jak nowe, pozostawił go Pan marynarz i kupił sobie 508. Cena była dosyć wysoka 40 tys. Kupiłem wstawiłem LPG za 3 tys i jeżdżę. Na początku nie mogłem się przestawić z diesla na benzynę. Chodzi o charakterystykę silnika, elastyczność. Jednak teraz po 3 tys. przejechanych km jestem bardzo zadowolony. Auto, aż chcę si wsiadać. Bardzo wygodny,w miarę cichy, narazie ekstra.
Wrażenia
4,0
Silnik
pod względem osiągów szału nie ma. W stosunku do toledo inna elastyczność żyje powyżej 3500 obrotów. Fabryczne 210 poleciał. Całe życie posiadałem diesla, przez 2 tys. km niemalże auto mnie wkurzało ze względu na elastyczność, ale powli się przyzwyczajam
3,0
Skrzynia biegów
nieraz haczy wsteczny, brak 6
4,0
Układ jezdny
dosyć twardy
Komfort
4,0
Widoczność
w lewo trochę przeszkadza lewy przedni słupek
4,0
Ergonomia
na początku deska rozdzielcza przeraża mnogością przycisków. Ale po przyzwyczajeniu jest ok. Trochę nie ergonomiczne ustawienie przycisków otwierania szyb
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima działa. Wydaję mi się, że toledo delikatnie szybciej wychładzało powietrze
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z tyłu nigdy nie siedziałem, przód ok
4,0
Wyciszenie
powyżej 130 km/h słychać silnik.W porównaniu do tdi 110 koni auto jest bardzo cichę
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie benzyny ok. 9 litrów/100 km. Lpg średnio 11. Jestem dopiero po pierwszej regulacji LPG, zobaczymy może trochę spadnie
4,0
Stosunek jakość/cena
3 letni samochód od delera za 40 tys. z przebiegiem raczej pewnym 28 tys. km. Można znależć na rynku tańsze, ale nie wiadomo o ich bezwypadkowości, historii, i realnym stanie technicznym. Wg mnie opłaca się zapłacić 5 tys. więcej za coś pewniejszego
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie brak awarii
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przy przebigu 31 tys narazie brak
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 140KM 103kW
[l/100km]