Karoseria
: Kupiłem te auto bo jest piękne i wygodne, bezpieczne -to głowne zalety auta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: sprzegło do wymiany przy 60 tys (jeżdzę spokojnie bez żadny \
Układ elektryczny
: wiązka która idzie do przedniego reflektora spaliła się
3,0
Całokształt
Auto jest bardzo ładne, wygodne i bezpieczne. Jednak jest zawodne (dużo usterek)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik, chodzi cicho, dzwięk jest przyjemny dla ucha
2,0
Skrzynia biegów
Przy 65 tys. sprzęgło wysiadło. Samochód po nacisnięciu sprzęgła wydawał odgłosy jakby miał się rozlecieć.Niestety sprzęgło zostało zaliczone do elementów eksploatacyjnych i nie zostało zrobione na gwarancji. Koszt 2100 PLN (warsztat autoryzowany)
3,0
Układ jezdny
Układ ezdny jest ok, minusem jest jazda z dużą szybkością przy wietrze bocznym, lub mijanie cieżarówek na autostradzie. Pierwsze wrażenie jest takie jakby auto zaraz miało wypaść z trasy, jednak to tylko złudzenie bo auto jedzie po wyznaczonym torze tylko zawieszenie się buja (ale dzięki temu auto jest miękkie i wygodne)
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu idealnie, wielka szyba. Z tyłu widoczność dobra. Brak zastrzeżeń
5,0
Ergonomia
Tutaj doskonale, siedzi się bardzo wygodnie. Prawie jak w kokpicie. To duża zaleta tego auta. Wszystkie przełaczniki są dostępne i intuicyjne. Podłokietnik środkowy jest regulowany. Naprawdę ergonomia jest z samochodów klasy wyższej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bez zarzutu, dobrze jest rozprowadzona po aucie -także z tyłu. Klimatyzacja z przodu jest strefowa. Szyby nigdy mi nie zaparowały. Bardzo szybko działa ogrzewanie tylnej szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo przestrzeni dla kierowcy. Mam 1,82 wzrostu i nie mam problemów z dopasowaniem. W fotel wślizguje się a nie siedzi jak na skrzynce (opel)
4,0
Wyciszenie
W środku jest cicho nawet przy dużej szybkości bez problemu można słuchać radia
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio spalam w cyklu mieszanym 8,4 litra na 100 km
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest zawodne, chociaż znów bym go kupił bo jest piękne. TO najładniejszy samochód w swojej klasie
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- szybko przeciera się mnieszek od dżwigni zmainy biegów
- często można zgubić korek wlewu płynu do spryskiwacza (nowy 25 zł w serwisie za kawałek plastiku !!!)
- CD w radiu czesto się zacina i nie chce wyjść płyta
- uszczelku wokól drzwi nagminie się odklejają
- po wyjeżdzie z myjni przez 5 godzin (aż chyba wyschło)auto informowało że drzwi są nie zamknięte (a były oczywiście)
- Informacja o zużyciu klocków hamulcowych jest tragiczna bo nie informuje jednorazowo tylko włącza się przy każdym nacisnięciu pedałów (można oszaleć -chociaż skałania do szybkiej wymiany :-))
-klocki zdarły się przy 60 tys (nie były mocno eksplatowane)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 60 tys \"siadło\" sprzegło. Koszt wymiany 2100 niestety nie na gwarancji. Jest to auto bardzo drogie w eksplatacji Koszty przeglądów są co najmniej o 100 wyzsze od np Opla Vectry. Drugi przegląd przy 60 tys.wyniósł 2800 pln
Spaliła się cała wiązka elektryczna (mysłałem że to żarówka) ale to zostałow wymienione na gwarancji. Zarówki z przodu często się przepalają
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 140KM 103kW
[l/100km]