Zawieszenie
: Jedynie zawieszenie zrobiło na mnie naprawdę miłe wrażenie oraz - częściowo - komfort podróżowania. Poza tym - nie polecam tego auta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: czujniki, instalacja, gniazdo elektr. dla przyczepki
Inne
: plastiki przycisków w drzwiach - rezonans od głośników
3,0
Całokształt
Po aucie z segmentu D spodziewałem się czegoś więcej. Średnie auto, choć pewnie wynika to wyboru silnika - ten silnik, chociaż jest ponoć trwałą jednostką - jest po prostu zbyt słaby jak na auto tych gabarytów... Pożera mnóstwo oleju!
Wrażenia
2,0
Silnik
Gdyby nie legenda, opisująca auta z tym silnikiem i przebiegiem pow. 400 tys. km - wybrałbym opcję: "bardzo źle" - włączenie tak słabej jednostki do gamy aut w tej klasie, to ewidentny błąd! Poza tym bierze sporo oleju - jakieś 700ml na 1500km! Jest za to cichy.
1,0
Skrzynia biegów
Fatalne skoki, jak mieszanie plasteliny w misce. Kretyńskie przełożenie - zbyt długa dwójka - trzeba pałować auto na 1-nce, żeby dwójka weszła we właściwym momencie obrotowym. Czasem udaje się włączyć bieg, który biegiem nie jest - gorzej z wyłączeniem ;-P Porażka...
5,0
Układ jezdny
Wielowahacze to najmocniejsza strona tego auta. Auto rewelacyjnie trzyma się drogi, jednocześnie zachowując dość spory komfort podróżowania. Moje dzieci zasypiają w fotelikach natychmiast :-)
Komfort
4,0
Widoczność
Przy aucie tych gabarytów nie ma co liczyć na idealną widoczność w każdych warunkach, ale jest naprawdę dobrze. Zresztą czujniki parkowania z tyłu zapewniają komfort psychiczny przy cięższych warunkach widoczności z tyłu pojazdu.
3,0
Ergonomia
Mam prawie 2 m wzrostu. O ile kierownicę bez problemu ustawiam pod swoje potrzeby, o tyle gorzej z fotelem, nie do końca komfortowo się czuję i nie udało mi się znaleźć optymalnej do końca pozycji fotela. Na zakrętach fotel źle trzyma kierowcę, chyba jest zbyt miękki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Krótko - bez zarzutu: żadnego parowania szyb, klimatyzacja dwustrefowa zdaje w pełni egzamin, dodatkowy nawiew na tył też daje radę. Jest OK.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok, ale - przy moim wzroście - siedzący za mną zostaje pozbawiony pełnego komfortu i brakuje mu miejsca na swobodne trzymanie nóg. Aczkolwiek tragedii nie ma.
3,0
Wyciszenie
Mimo cichego silnika, mam wrażenie, że zewnątrz dochodzi zbyt wiele odgłosów... A może właśnie dlatego? Ciężko powiedzieć.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Codziennie pokonuje 12km odcinek trasy szybkiego ruchu w drodze do pracy. Przy przeciętnym stylu jazdy auto z tym silnikiem spala ponad 10 litrów /100km Auto ciężkie - rozumiem, ale żeby była jakaś rekompensata w postaci przyspieszenia - jeszcze bym to był w stanie zaakceptować... A tak to - porażka.
3,0
Stosunek jakość/cena
Te auta na rynku wtórnym są tanie jak barszcz. Ale dobrze jest upolować dobrze utrzymany egzemplarz, w przeciwnym przypadku koszty serwisowania mogą zepsuć zabawę.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto mam niecały rok:
- wymiana czujnika położenia wałka rozrządu
- wymiana czujnika temp.
- wymiana termostatu
- łatanie nieszczelności w tylnych lampach jako przyczyny obecności wody we wnęce na koło zapasowe.
- w gnieździe elektr. do przyczepki notorycznie zbiera się woda, od czasu do czasu powoduje to zwarcia w instalacji (konstrukcja gniazda i jego umiejscowienie - to kolejna pomyłka konstruktorów!).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście - póki co nie miałem. W przyszłym miesiącu zmieniam auto - więc mam nadzieję sprzedać tą 407 bezawaryjnie...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 125KM 92kW
[l/100km]