Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 407 Sedan

M.G., 15 lat temu
Silnik 1.8 16V 125KM 92kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 407 Sedan 1.8 16V 125KM 92kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : W porównaniu do poprzedniego samochodu (Octavia) 407 jest bardzo komfortowe. Wyjątkowo dobrze skonstruowane zawieszenie w połączeniu ze standardowym ESP powoduje że auto ani razu nie było \"wyprowadzone z równowagi\" na drodze.
4,0
Całokształt
Samochód jest po prostu dobry, a jeżeli komuś podoba się linia nadozia to wie że to właśnie 407 powinien wybrać
Wrażenia
4,0
Silnik
Momentami po prostu brakuje mocy, nie mniej auto bez trudu moża rozpędzić do 200 km/h. Braki ujawniają się na odcinkach górskich - bez redukcji się nie obejdzie. Co prawda moja 407 ma mały przebieg ale jak dotąd silnik pracuje bardzo równo i cicho tak jak wyjechał z salonu.
4,0
Skrzynia biegów
Przełożenia są za długie i to jest jedyny minus.
5,0
Układ jezdny
Nic dodać nic ująć. Ten element to w tym aucie naprawdę duży plus.
Komfort
5,0
Widoczność
Ze wszystkich stron widoczność jest bez zarzutu. Ogromna przednia szyba sprawia bardzo pozytywne wrażenie.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Przycisków na konsoli środkowej wydaje się na pierwszy rzut oka za dużo ale obsługa jest bardzo prosta i intuicyjna. Sterowanie radiem przy kierownicy podobne jak w Renault jest po prostu genialne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie agregat chłodzi bardzo wydajnie. W zimie przy komplecie pasażerów tylne szyby są czasem zaparowane - tylne nawiewy w tunelu środkowym powinny być na słupkach bocznych. Dobre rozwiązanie to ogrzewanie przedniej szyby - wciskam jeden przycisk i cały nadmuch pełną mocą pracuje na to by po chwili szyba była czysta.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez uwag z tyłu dla niektórych może brakować miejsca na nogi.
4,0
Wyciszenie
Ciszej nie miałem w żadnym samochodzie. Na autostradzie gdy jest trochę głośniej komputer sam steruje głośnością radia - fajne rozwiązanie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mieszkam w zakorkowanym mieście i auto potrafi spalić 11 litrów benzyny. Ale najczęściej jest to w granicy 10,5 l. Jeżeli ktoś chce sprawdzić auto na dłużym odcinku autostrady też wyjdzie 10,5. normalna jazda po zwykłej drodze to 8-9 l. Przegląd narazie był tylko jeden i gdyby nie klocki hamulcowe całość to niepełne 900 zł z VAT a tak wyszło 1500 zł. Urwałem osłonę pod silnikiem i szukałem zamiennika bo w ASO ten kawałek plastiku to 600 zł. Ponieważ szyba jest duża wycieraczki są nie mniejsze - w ASO 316 zł kpl. w sklepie motoryzacyjnym orygninał VALEO 220 zł. Jednym słowem części opakowane w kartoniki Peugeot to drogi sport.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto było kupione pod koniec roku i miało naprawdę dobrą cenę - wersji premium brakuje tylko nawigacji i lamp ksenonowych, a tapicerka welurowa dla mnie to szczyt szczęścia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko po prostu działa.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyne drobne niedociągnięcia zostały poprawione przez mechanika w ASO, a było to dokręcenie ogranicznika drzwi - operacja trwała całe 2 minuty + dokręcenie obudowy trzeciego światła stop której na nierównościach zdarzało się puknąć o szybę to kolejne 2 minuty pracy dla ASO. Tak więć nie było to nic strasznego i wynikało jedynie z błędów na lini montażowej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 407 Sedan 1.8 16V 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,50 zł
9,6
l/100km
9,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 407 Sedan