Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 407 Coupe

Darek S, 18 lat temu
Silnik 2.7 V6 24V HDi FAP 204KM 150kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 13 tys. km
Peugeot 407 Coupe 2.7 V6 24V HDi FAP 204KM 150kW 2005-2009 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Bardzo przyjazny, miły w użytkowaniu samochód.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik lubi wyższe obroty, wyraźna turbodziura, powyżej 2000-2200 bardzo dobrze przyspiesza. Wymaga przyzwyczajenia, po wcześniejszym HDI 2000 110 KM słabo ciągnie poniżej 2000 obr. Charakterystyka trochę zbliżona do starych, wolnoobrotowych benzyniaków, ale mniej harmonijna. Generalnie silnik bardzo dobry, choć nie idealny.
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana, nie haczy, dobrze akcentuje przełączanie biegów. Trochę zbyt ciężko przesuwa się w skrajne prawe położenie lewarka (5-6 bieg), ale za to biegi nie mylą się przypadkowo. Wsteczny bezproblemowo.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny o klasę lepszy. Przednie zawieszenie jest doskonałe, nic dodać, nic ująć. Nie wiem jak z trwałością, ale zachowanie na drodze jest idealne. Trochę za miękkie zawieszenie silnika, choć ma to swoje plusy - nie przenoszą się drgania na karoserię. Ale przy ostrym przyśpieszaniu denerwuje. Może czas pomyśleć o zmiennym stopniu tłumienia?
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie słupki A trochę przeszkadzają. Dobra widoczność do tyłu dzięki trójkątnym szybom tylno-bocznym (w SW). Dodatkowo czujnik cofania doskonale sprawdza się w kombi. Przód pomimo swojej długości i braku widoczności jest dobrze wyczuwalny.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze rozplanowane wnętrze. Szyba dachowa sprawia wrażenie bliskiego kontaktu z otaczającą przestrzenią, świat staje się większy. Jest to pierwszy samochód, w którym nie lubię słonecznej pogody, bo trzeba zasłonić dach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ocena byłaby wyższa, gdyby nie pewne odkrycie. Przy wysokiej wilgotności i temperaturze poci się przednia szyba od strony zewnętrznej, w miejscu nadmuchu zimnego powietrza z centralnej kratki. Trzeba podnieść temperaturę, ale nie każdy to lubi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu może niezbyt dużo przestrzeni nad głową, ale rekompensuje to szyba dachowa. Z tyłu OK. Szerokość więcej niż wystarczająca. Siedzenia bardzo wygodne, nawet na długie trasy.
4,0
Wyciszenie
Silnik słychać wyraźnie, choć nie jest uciążliwy i głośność nie wzrasta zbytnio ze wzrostem obrotów. Przy wysokiej prędkości szumy aerodynamiczne prawie niesłyszalne. Trochę słychać zawieszenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ten samochód prawie nie zużywa paliwa. Przecież waży prawie 1800 kg, Na autostradzie 130-150 tylko 7,3 l/100 km, przy 160-170 - 9,2. Spalanie zależy głównie od ilości cykli hamowoanie-przyśpieszanie no i oczywiście od ciężkości nogi przy przyśpieszaniu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyny drobiazg to to, że odchodzi lakier z plasikowej osłony tuneka środkowego.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zbyt mały przebieg do oceny. Podam za 5 lat.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.7 V6 24V HDi FAP 204KM 150kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 407 Coupe 2.7 V6 24V HDi FAP 204KM 150kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
9,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 407 Coupe